تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

استاندار:‍ کنسولگری عراق در ایلام دایر می شود

استاندار:‍ کنسولگری عراق در ایلام دایر می شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: برای توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان و کشور عراق، کنسولگری عراق در ایلام دایر می شود.

 

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در دیدار با رییس و هیات رییسه دانشگاه واسط کشور عراق افزود: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به تازگی در جلسه اعلام کرد که ایجاد کنسولگری عراق در ایلام نهایی شده و این موضوع بزودی محقق خواهد شد.

وی، یکی از ویژگی های مهم ۲ استان را شیعه بودن مردم عراق عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید علم و دانش در دنیا حائز رتبه ۱۶ است و این فرصت بسیار خوبی برای تعامل علمی هر ۲ استان ( ایلام و واسط) محسوب می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: ۲ کشور دوست و مسلمان ایران و عراق را دارای دشمنان مشترک هستند که از مصادیق این موضوع ترور و کشته شدن بیش از ۵۰۰ دانشجو و استاد عراقی در سال‌های گذشته و همچنین ترور دانشمندان هسته ای و علمی ایران دید.

بهرام نیا، با دعوت از سرمایه گذاران عراقی برای سرمایه گذاری در استان ایلام گفت: انتظار داریم مسوولان عراقی، سرمایه گذاران را به سمت ایلام هدایت کنند.

وی یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت های اقتصادی ۲ استان را، توسعه بازارچه های مرزی چنگوله، چیلات و شهابی عنوان کرد و گفت: اگر مسوولان ۲ کشور در زمینه توسعه از ظرفیت های علمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود استفاده نکنند، کسی به فکر توسعه این دو کشور نخواهد بود.

استاندار ایلام، یکی از بسترهای مهم برای توسعه ۲ کشور دوست و برادر ایران و عراق را جایگاه علمی ۲ کشور دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ایران در زمینه‌های علمی، معماری، طراحی و مهندسی تجربه بسیاری دارد، آمادگی خود را برای اعزام نیروهای فنی و مهندسی به کشور عراق اعلام می‌کنیم./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.