تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

استاندار: نانوایی های ایلام یک ماه فرصت اصلاح وضعیت پخت و کیفیت دارند

استاندار: نانوایی های ایلام یک ماه فرصت اصلاح وضعیت پخت و کیفیت دارند
ایلام - استاندار ایلام گفت: نانوایی های ایلام یک ماه فرصت اصلاح وضعیت پخت نان و کیفیت دارند در غیر برخورد قانونی لازم با آنها انجام می شود.

 

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست کارگروه استانی گندم، آرد و نان استان اظهار داشت: بنا به ضرورت و با توجه نیاز بر اساس گزارش های رسیده حضور میدانی و سرکشی از نانوایی ها امروز صبح انجام گرفت.

وی افزود: یکی از کارهای کارگزاران دولت در دولت سیزدهم این است که مدیران میدانی باشند و وظیفه است از صدر تا ذیل، از استاندار تا سطح روسای ادارات و سایر مسوولان استان باید حضور میدانی داشته باشند.

استاندار ایلام یادآور شد: به واسطه ضعف مدیریتی، وقت استاندار که مربوط به ۶۰۰ هزار نفر از مردم استان بوده از صبح تا الان هدر شده است.

بهرام نیا با اشاره به کارگروه گندم، آرد نام استان اظهار داشت: من از شما گله دارم چون بحث نظارتی و مدیریتی است زیرا هرجا نظارت ضعیف باشد در آن انحراف مشاهده می شود و هر جا نظارت بیشتر باشد، انحراف کمتر است.

وی افزود: قوت لایموت مردم نان است و در مقیاس ملی بیشترین افراد نان خور در استان‌های زاگرس نشین هستند که از نظر درآمد ملی باز کمترین درآمد را مردم این منطقه دارند.

استاندار ایلام گفت: باید حساسیتی از نظر وجدانی و کاری داشته باشیم و به عنوان وظیفه آنرا تلقی کنیم، آیا این کار استاندار است که نانوایی ها را بگردد؟ شما به وظیفه خودتان عمل نمی کنید و همین موجب نارضایتی مردم شده است.

بهرام نیا اظهار داشت: گزارش های متعدد نشان می دهد اکثر نانوایی ها روزهای جمعه تعطیل ، کیفیت پایین نان، وزن نان بسیار کم شده، مسایل بهداشتی نیز دچار نقصان و همه این مسایل موجب نارضایتی مردم شده است، این وضع مدیریت نیست.

وی افزود: در بازدید صبح در طول مسیر سه نانوایی تعطیل بود و از ۹ نانوایی بازدید شده هشت نانوایی دارای تخلف بودند که در محل برای آنها پرونده تشکیل شد.

استاندار ایلام گفت: رییس صنف باید برای اعضای اتحادیه کلاس اخلاق مداری و مشتری مداری و ارایه خدمات مناسب نحوه برخورد، نحوه صحبت برگزار کند زیرا این افراد روزانه با عموم مردم سرو کار دارند و باید بهترین برخورد با آنها داشته باشند.

بهرام نیا، برگزاری کلاس های آموزش با کمک فنی و حرفه ای افزایش مهارت را از دیگر اقدامات  مهم اتحادیه نانوایی های استان برشمرد.

وی همچنین در خصوص پایین بودن کیفیت آرد در مقطعی از سال برای استان نیز گفت: این سو مدیریت شماست که درصد اختلاط گندم را متناسب با هم در نظر بگیرید که در طول سال کیفیت آرد حفظ شود.

استاندار ایلام نسبت به افزودن مواد غیر مجاز نظیر جوش شیرین و بلانکیت تذکر داد و یادآور شد: این افزودنی ها باید اصلاح شود، نمی شود سلامت مردم را به خطر انداخت.

بهرام نیا اظهار داشت: درصد سبوس آرد باید استاندارد باشد و علت اینکه کارخانجات آرد، سبوس گندم را بیش از حد استاندارد می گیرند تا گرانتر بفروشند ناشی از ضعف نظارت و برخورد است.

وی با اشاره به اینکه در بازدید از ۸۰ درصد نانوایی های سطح شهر ایلام همگی دچار مشکل بودند، اضافه  کرد: این جای
گله مندی از مدیران مربوطه است زیرا عرضه نان با کیفیت مطالبه مردم است، اگر نمی توانید کار را به اهلش بسپارید.

بهرام نیا اظهار داشت: در این شرایط اقتصادی مردم باید نان سالمی داشته باشند و افرادی که کوتاهی کردند، تلنگری باشد که بخودشان بیایند زیرا ما در همه زمینه های میدانی ورود می کنیم.

وی بهترین و با کیفیت ترین نان را نان دارای سبوس و تیره برشمرد و گفت: باید آگاهی لازم به مردم در زمینه نوع و کیفیت نان ارایه شود زیرا ظاهراً مردم نان سفید را دارای کیفیت می دانند در حالی که این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

استاندار ایلام گفت: فرمانداران در همه زمینه ها باید بصورت میدانی ورود کنند زیرا به آنها ابلاغ شده و باید نظارت ها را جدی بگیرند.

بهرام نیا افزود: از فرماندار مهران تشکر می کنم که به عیادت فرزند عشایری که در برخورد با مین دچار سانحه شده رفتند.

وی تاکید کرد: مدیرانی که به وظیفه خود عمل نمی کنند، ابتدا تذکر شفاهی و سپس کتبی و در آخر عذر آنها را می خواهیم.

استاندار ایلام صبح امروز از شماری از نانوایی های سطح شهر ایلام بازدید که بلافاصله برای نانوایی های متخلف دستور تشکیل پرونده داد و کارگروه‌ گندم، آرد و نان را در راستای همین بازدید تشکیل داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.