تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

رییس بنیاد مسکن: اقساط طرح ملی مسکن روستایی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است

رییس بنیاد مسکن: اقساط طرح ملی مسکن روستایی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است
ایلام - ریس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اقساط تعیین شده برای تسهیلات جهش تولید ملی مسکن در مناطق روستایی با تاکید رییس جمهور مبنی بر حمایت دولت از افراد واجد شرایط، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در نشست بررسی طرح مسکن ملی در ایلام با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در نقاط شهری و روستایی کشور در هر سال، تاکید کرد: با توجه به گران شدن مصالح ساختمانی کارشناسان دستگاه‌های متولی جلسات متعددی را برای برآورد هزینه‌های اجرایی احداث این واحدها برگزار کردند و در نقاط روستایی پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است که ضمانت نیز به صورت زنجیره سه نفره خواهد بود.

وی بر لزوم تعیین نقشه راه برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و اظهار داشت: نرخ منطقه‌ای زمین نیز با مساعدت دولت در حد رایگان تعیین شده است تا هزینه‌های ساخت کاهش یابد.

رییس بنیاد مسکن کشور از عموم دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، شرکت گاز، نظام مهندسی و شهرداری‌ها خواست: با تعامل و همکاری مجوزهای لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن صادر کنند تا شاهد بهره‌برداری از این واحدها در زمان تعیین شده باشیم.

وی یادآور شد: همچنین تمامی واحدهای مسکن روستایی کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۱۰ نوسازی خواهد شد.

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: تنها هفت درصد واحدهای مسکن روستایی تا سال ۸۴ نوسازی شده بودند ولی این تعداد هم اکنون به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

نیکزاد ساخت مسکن را نوعی سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: نوسازی واحدهای مسکونی بویژه در مناطق روستایی هنگام بروز سوانح غیرمترقبه تا حد بسیار زیادی از مرگ و میر و خسارت‌ها کم می‌کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.