تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

مدیران در مواجهه با مطبوعات و رسانه ها حرفه ای تر عمل کنند

مدیران در مواجهه با مطبوعات و رسانه ها حرفه ای تر عمل کنند
ایلام - رییس خانه مطبوعات و رسانه های استان ایلام گفت: مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی استان در مواجهه با رسانه ها شان و حرمت اصحاب رسانه را رعایت نمایند و در این خصوص شایسته است حرفه ای تر عمل کنند.

 

سجاد صیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه متاسفانه برخی مدیران و مسوولان همکاری لازم با رسانه ها را ندارند، افزود: فرآیند اطلاع رسانی و جایگاه بی بدیل رسانه در دنیا و کشور برای همه مشهود است، لذا هر ارگان‌ و سازمان‌ی نیاز دارد توسط روابط عمومی با رسانه ها و مطبوعات ارتباط دوسویه ، شفاف و سازنده ای را برقرار کند.

وی با ذکر اینکه مدیران و روابط عمومی ها طی این فرآیند ارتباطی باید شان رسانه ها و فعالان این عرصه را رعایت کنند، ادامه داد: روند پرداخت مطالبات مالی و اسناد مالی که فعالان این عرصه از ارگان‌ها دارند، باید تسریع یابد.

رییس خانه مطبوعات ایلام یادآور شد: متاسفانه برخی ارگان‌ها برای پرداخت صورتحساب‌های رسانه ها کوتاهی کرده و فعالان عرصه رسانه مدت زمانی زیادی جهت دریافت مطالبات معطل می مانند.

به گفته صیدی، نوع نگاه برخی مدیران به رسانه ها باید تغییر و جایگاه واقعی آنها را بشناسند و در مواجهه با مطبوعات و رسانه نقش و جایگاه بی بدیل و تاثیرگذار آنها را درک کنند چراکه رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسوولان بوده و در نبود رسانه ها عملکرد هیچ مدیر و سازمانی به جامعه و مردم منعکس نخواهد شد.

وی با بیان اینکه همکاری بین مسوولان و رسانه ها باید دوسویه باشد، تاکید کرد: فعالان عرصه ارزشمند رسانه نیز باید شان و جایگاه خود را دانسته و پایبند به اصول اخلاقی و حرفه ای باشند و با انعکاس درست عملکرد سازمان‌ها و در کنار آن نقد سازنده بدون هر گونه غرض ورزی به رسالت خود بپردازند.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های ایلام یکی از اقدام های این خانه برای ساماندهی فعالان  عرصه اطلاع رسانی را شناسایی واقعی فعالان عضو خانه مطبوعات عنوان کرد و افزود: در این زمینه اعضا خانه مطبوعات که پیش تر بدون داشتن سابقه و فعالیت رسانه ای و یا نقص مدارک عضو شده بودند حذف و پس از پالایش از مجموع ۱۵۳ نفر عضو ، ۴۰ نفر به دلیل نقص مدارک و یا نداشتن فعالیت مستمر و موثر رسانه ای حذف شدند.

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ۲۵۰ رسانه در استان ایلام فعالیت دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.