تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱

معاون پایین‌دستی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد مطرح کرد:

بهره‌برداری نهایی پالایشگاه نفت قشم در دولت سیزدهم

بهره‌برداری نهایی پالایشگاه نفت قشم در دولت سیزدهم
تهران - معاون پایین دستی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد گفت: پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و تولید قیر قشم با ۲۲۰ میلیون یورو سرمایه گذاری فردا (جمعه ۲۴ دی ماه) با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

 

«غلامحسین رمضان پور» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه در روز قیر باکیفیت تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اشتغال متخصصان و کارشناسان مجرب در این پالایشگاه گفت: مساحت این پالایشگاه در ۴۰ هکتار است و بیش از یک هزار نیرو در دوران ساخت این شرکت مشغول به کار بوده‌اند و پس از بهره‌برداری ۲۰۰ نفر به‌صورت ثابت در این شرکت مشغول می‌شوند.

معاون پایین دستی شرکت گسترش انرژی پاسارگاد اظهار داشت: ساخت این پالایشگاه از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و پالایشگاه پارس بهین قشم که ۲۵ دی‌ماه سال ۹۹ مرحله پیش راه‌اندازی را آغاز کرده بود، پس از پایان این مرحله، در سفر آیت‌الله رئیسی به استان هرمزگان فردا به بهره‌برداری نهایی در فاز نخست می‌رسد.

وی گفت: استانداردهای یورو ۲۰۰۵ و توجه به مباحث محیط‌زیستی از خروجی این پالایشگاه مورد توجه قرار گرفته است و محصولات این پالایشگاه صادرات می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت پارس بهین پالایش نفت قشم یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در منطقه آزاد جزیره قشم است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.