تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

استاندار: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ به ایلام اختصاص یافت

استاندار: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تبصره ۱۸ به ایلام اختصاص یافت
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به استان تخصیص یافته است، بر لزوم اهتمام دستگاه های مسوول بر جذب حداکثری آن تاکید کرد.

 

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست جلسه تبصره ۱۸ استان اظهار داشت: از مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ کشور، ۸۰۰ میلیارد تومان سهم استان است که همه بانک ها قبل از انقضای مهلت باید نسبت به جذب سهم استانی اقدام کنند.

وی افزود: باید ظرف یک هفته همه طرح های ارجاع داده شده به بانک ها تعیین تکلیف شود و از آنجایی که یک و نیم برابر سقف تعداد طرح ها به بانک ها طرح ارائه شده ، سعی کنند مدیران بانک سخت گیری ها را در خصوص تضامین کمتر کنید.

استاندار ایلام با انتقاد از طولانی بودن فرآیند پرداخت تسهیلات افزود: کارشناس شما با کارشناسان مرکز چه تفاوتی دارد؟ گرفتن برخی تسهیلات کفش آهنی می خواهد و بطور معمول افراد به دلیل این طولانی شدن ها و سخت گیری قید آنرا می زنند.

بهرام نیا یادآور شد: بخش زیادی از سفره مردم در نتیجه تصمیمات این جلسات کوچک و بزرگ می شود، مدیر جهادی بهبود بخش معیشت مردم را اصلی ترین اولویت خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: سال آینده برای استان رشد ۹.۶ درصد در نظر گرفته شده که حدود سه درصد مربوط به بهره وری و مابقی از محل سرمایه گذاری و تولید باید تامین شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: تحقق رشد اقتصادی استان باید از محل سرمایه گذاری تامین شود و این امر به عملکرد بانک‌ها و مساعدت آنها بستگی دارد.

بهرام نیا یادآور شد: توسعه استان در سایه تعامل همه جانبه بانک ها مصداق پیدا می کند.

وی اضافه کرد: بانک ها نقش کلیدی و تاثیرگذار است و مدیران مجموعه بانک های دولتی و خصوصی باید بدانند در پازل توسعه توسعه استان تاثیر شگرفی دارند.

استاندار ایلام اظهار داشت: ما در مجموعه ‌مدیریتی برای توسعه استان، کسانی می خواهیم که چنین نگاهی داشته باشند و در سایه تیم اقتصادی با فعالیت جهادی مدیران را همراهی کنند.

بهرام نیا تاکید کرد: فرمانداران و مدیران استانی تولید، اشتغال و سفره مردم را مهمترین مسأله خود بدانند و مسایل سیاسی را باید کنار بگذارند.

وی افزود: مدیران باید به صورت میدانی در حوزه مسوولیت خود حضور پیدا کنند، نظارت بر اجناس ، توزیع و کیفیت باید جزو دستور کار بوده و همین گفتمان و منشور را مد نظر داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به همراهی قبلی بانک های استان در جذب اعتبارات گفت: باید کمیته فنی و کارشناسی هر هفته تشکیل جلسه دهند و بانک ها نیز پیگیر دستورالعمل ها باشند ، طرح های که قابلیت پرداخت ندارند، اصلاح شوند.

بهرام نیا تاکید کرد: کلیه پرونده های که به بانک ها می رود باید قابلیت پرداخت داشته باشند، بانک های خصوصی مشکلی برای پرداخت تسهیلات ندارند، آنها دنبال مشتری هستند.

وی با تشکر از همه مجموعه بانک ها که تعاملی در گرم کردن فعالیت کارخانه های تولیدی داشته اند، گفت: سال آینده باید خلق پول و سفره مردم را تنظیم کنیم و با دغدغه ای که همه دارند، تلاش ها مضاعف شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.