تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

دمای هوا در نقاط سردسیر ایلام به ۱۳ درجه زیر صفر کاهش می یابد

دمای هوا در نقاط سردسیر ایلام به ۱۳ درجه زیر صفر کاهش می یابد
ایلام - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه دمای هوا امشب و فردا صبح تا ۱۳ درجه زیر صفر خواهد رسید، گفت: هوای استان از فردا به تدریج رو به افزایش دما و کاهش یخبندان می رود.

 

احسان احمدی نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اصل بارش های سامانه بارشی کنونی تمام شده و بارش ها به صورت تضعیف شده و پراکنده است و از اواخر وقت امروز نیز از آسمان استان خارج می شود.

وی افزود: از امشب یخبندان شدید در استان شکل می گیرد و دمای هوا در کل استان به منفی صفر و در نقاط سردسیر و کوهستانی افت دما بین ۱۱ تا ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.

احمدی نژاد یادآور شد: اما با توجه به پایداری جو استان از فردا به تدریج دمای هوا افزایش می یابد و از شدت یخبندان نیز کاسته می شود.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه اینکه طبق بررسی نقشه های ماهواره ای توده گرد و غبار در کانون های ریزگرد عراق و سوریه شکل گرفته است اما باتوجه به جهت وزش باد حرکت توده ها به سمت جنوب و شمال غرب کشور است اما احتمال اینکه گوشه ای از این توده ها طی امشب و فردا وارد استان ایلام شود دور از ذهن نیست.

به گزارش ایرنا، هوای استان ایلام متاثر از ورود سیستم های بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته تا کنون ناپایدار شده است.

بنا به صلاح دید ستاد بحران و کمیته پیشگیری استان در طول هفته جاری فعالیت مراکز آموزشی و ادارات با تاخیر آغاز شد و در برخی مواقع نیز با تعطیلی مراکز آموزشی همراه بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.