تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

رکورد کمینه دمایی ایلام شکسته شد

رکورد کمینه دمایی ایلام شکسته شد
ایلام - رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: رکورد کمینه دمای هوا در شهر ایلام نسبت به داده های آماری ثبت شده شکسته شد.

 

مجتبی میهن پرست روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: ثبت دمای ۱۳/۹- در شهر ایلام در طول دوره آماری موجود بی سابقه بوده است.

وی افزود: حداقل دمای ثبت شده در ایلام تا قبل از این ۱۳/۶- درجه سانتی گراد بوده که در بهمن ماه ۱۳۸۳ به ثبت رسید.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: تابستان امسال نیز رکورد بیشینه شهر ایلام با دمای ۴۲.۲ شکسته شد در حالی که رکورد قبلی ثبت شده ۴۲ درجه بود.

میهن پرست ادامه داد: طی روزهای آینده همچنان دماهای صبحگاهی بین هفت تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفر در نواحی سردسیر استان حاکم است که در این مناطق موجب بروز پدیده یخبندان صبحگاهی می شود که به تدریج با افزایش دما از شدت یخبندان نیز کاسته خواهد شد.

وی از ورود توده گرد و غبار به حاشیه نوار مرزی استان اشاره و اضافه کرد: احتمال نفوذ گرد و غبار رقیق به سایر نواحی استان دور از ذهن نیست و هم اکنون به علت ورود این توده دید افقی در مهران سه هزار متر و دهلران هشت هزار متر است.

به گزارش ایرنا، با عبور سامانه بارش زا و استقرار جبهه هوای سرد کمینه دمایی زیر صفر درجه سانتیگراد برای شهرستان های ایلام ۱۳.۹، ایوان ۱۳، ملکشاهی ۱۱، سرابله ۸.۶، بدره ۶.۸، لومار ۵.۲، دره شهر ۳.۱، مهران ۱.۴، آبدانان ۰.۸ و دهلران ۰.۱ درجه شده است.

از بامداد پنجشنبه تا اوایل جمعه هفته جاری در ایلام ۷.۲، ایوان ۹.۸، ملکشاهی۴.۶، سرابله ۴.۴، لومار ۳.۳، بدره ۲.۸، دره شهر ۱.۵، آبدانان ۰.۷، دهلران ۰.۸ و مهران ۰.۴ میلیمتر دریافت نزولات جوی ثبت شده است.

از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) تا تاریخ ۲۸ دی ماه بیشترین دریافت نزولات جوی متعلق به شهرستان ایوان با ۱۸۴.۲ میلیمتر و کمترین بارش هم مربوط به مهران با ۱۴.۲ بوده و در ایلام نیز ۱۲۳.۵ میلیمتر بارش ثبت شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.