تاریخ انتشار : جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی استکبار جهانی را به چالش کشیده است

امام جمعه ایلام: انقلاب اسلامی استکبار جهانی را به چالش کشیده است
ایلام _  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عزت امروز جمهوری اسلامی در سطح جهان و به چالش کشیدن استکبار جهانی از برکات نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز جمعه در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی(ره) ایلام افزود: پیروزی انقلاب اسلامی آنچنان در جهان تاثیرگذار بود بطوریکه هیچ نظریه پردازی در سطح جهان تصور نمی کرد دین در عرصه حکومت و زمامداری به منصه ظهور برسد و قوانین الهی برای اداره جامعه به‌کارگیری شود.

وی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی ایران همواره از بدو تاسیس تاکنون، به عنوان مهم ترین کانون خبری دنیا بوده و هست ادامه داد: دشمنان نظام تبلیغات جهانی به راه انداختند که انقلاب اسلامی، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن نخواهد گرفت اما به کوری چشم دشمنان، امروز این کشور در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب قرار گرفته است.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه ۱۲ بهمن یکی از خاطره انگیز ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: این روز ورود رهبر کبیر انقلاب حضرت امام راحل به میهن اسلامی، آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و از بین رفتن حکومت طاغوتی پهلوی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه نباید وضعیت قبل از انقلاب را فراموش کنیم، ابراز کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی هم از مصادیق ایام الله است، روزی که حکومت طاغوتی سرنگون و نظام جمهوری اسلامی جایگزین آن شد، توجه به ایام الله، توجه به حکومت طاغوت و حقارتی که قبل از انقلاب داشتیم، اینها آیات الهی است و آحاد جامعه اسلامی باید در برابر این نعمت الهی باید هم صبور و هم شاکر باشند.

وی گفت: خیلی ها، زمان قبل از انقلاب را درک نکردند، قبل از انقلاب در مجلس شورای ملی آن زمان قانون کاپیتالاسیون را تصویب کردند که اگر هر تبعه آمریکایی هر جرم و جنایتی را انجام دهد، هیچ کسی حق بازخواست آنان را نداشت.

.وی با اشاره به اینکه از برکت نظام اسلامی جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته، تصریح کرد: مردم یمن، مردم مسلمانی هستند که مظلومانه از حق خود دفاع تا کشورشان به تصرف رژیم آل سعود درنیاید.

امام جمعه ایلام همچنین  در ادامه با تبریک پیروزی و صعود تیم ملی فوتبال کشور به جام‌جهانی ۲۰۲۲ ، افزود: این صعود مقتدر نشان دهنده قدرت جوانان ایران اسلامی است که در عرصه های مختلف می درخشند.

حجت الاسلام کریمی تبار  همچنین در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارک رجب، خاطرنشان کرد: اولین جمعه ماه رجب، لیله الرغایب است که فرصت ویژه ای که خداوند متعال به انسانها  برای بندگی داده ومردم از برکتهای این‌ماه بهره‌کافی ببرند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.