تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶

رییس قرارگاه کرونا ایلام:

دستگاه ها برای شرایط بحرانی شیوع کرونا در آمادگی کامل باشند

دستگاه ها برای شرایط بحرانی شیوع کرونا در آمادگی کامل باشند
ایلام - رییس جدید قرارگاه کرونا ایلام گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا، همه دستگاه های مسوول امکانات خود را برای شیوع گسترده مهیا کنند.

 

شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی متاسفانه سرعت انتشار سویه جدید وحشتناک است و کودکان بیشتر مبتلا می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت بسیج همه امکانات برای جلوگیری از طغیان کرونا در استان گفت: در وضعیت بحرانی هستیم باید مدیریت کنیم تا تجمع شکل نگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در خصوص تعطیلی مدارس نیز گفت: در صورتیگه موج شدید شده و وضعیت شهرها تغییر رنگ پیدا کند، استاندار تصمیم در خصوص تعطیلی می گیرد.

عباسی یادآور شد: فعلا مدارس همچنان دایر هستند و علاوه بر فعالیت حضوری در بستر شاد نیز تدریس ادامه دارد.

وی تاکید کرد: مدارسی که چند دانش آموز تست کرونای آنها مثبت شود، به مدت ۲ هفته بر اساس دستورالعمل تعطیل و آموزش آنها از طریق فضای مجازی دنبال می شود.

والدین از حضور دانش آموزان دارای علائم به مدرسه خودداری کنند

رییس قرارگاه کرونا ایلام از والدین دانش آموزان خواست در صورت هر گونه علائم سرما خوردگی دانش آموز خود را به مدرسه نفرستند تا موجب ابتلا سایر دانش آموزان نشود.

همه کارمندان تزریق دز سوم واکسن جدی بگیرند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کارمندان تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند زیرا بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی تا ۹۰ درصد از ابتلا به سویه جدید می تواند جلوگیری کند.

عباسی با تقدیر از همه مجموعه خبرگزاری ها، فضای مجازی، رسانه و صدا و سیما که از ابتدای کرونا تاکنون پای کار بوده از آنان خواست تا همچنان اطلاع رسانی لازم را در خصوص اقدامات پیشگیرانه به افکار عمومی انجام دهند.

وی همچنین با تشکر از رییس قبلی قرارگاه آقای رستمزاد و سایر اعضای قرارگاه گفت: وظیفه قرارگاه عملیاتی کردن مصوبات ستاد استانی کروناست و سجاد غلامی با توجه به جدیت و پیگیری همچنان دبیر قرارگاه خواهد بود.

عباسی از پرستاران و کادر درمان به عنوان رزمندگان عرصه سلامت یاد کرد و گفت: این افراد با تمام توان برای حفظ سلامت مردم در مراکز درمانی با به خطر انداختن جان خود تلاش می کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تبریک ایام دهه مبارک فجر همچنین بر ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: کشومان قبل از انقلاب در رتبه ۵۶ از نظر پیشرفت علمی بود اما اکنون با چهل پله ترقی به رتبه ۱۲ جهان رسیده است.

وی دستاوردهای ارزنده در حوزه فناوری، نانو، تکتولوژی، سلولهای بنیادی، توسعه زیرساخت های اساسی، بهره مندی از دانش و علوم در حوزه نفت و گاز و تأثیرگذاری قوی در منطقه را از دیگر دستاوردهای این انقلاب برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیگیری برای تزریق واکسن کودکان ۹ تا ۱۲ سال، پیگیری تزریق دز سوم افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی و دستگاه های اجرایی، جلوگیری از تجمعات، توجه اساسی به تردد زوار در مرز از دیگر مصوبات این نشست بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.