تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی اعلام‌کرد:

موافقت دولت روسیه با اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات برای نیروگاه سیریک

موافقت دولت روسیه با اختصاص ۷۳ میلیون یورو تسهیلات برای نیروگاه سیریک
تهران- مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: برای ادامه فعالیت نیروگاه سیریک در سال ۲۰۲۲ درخواست اختصاص ۷۳ میلیون یورو داشتیم که با رایزنی‌های انجام شده، این درخواست مورد تایید وزارت دارایی روسیه قرار گرفت و اکنون درحال گشایش ال.سی مربوطه است.

 

«بهنام خائفی‌نژاد» امروز (پنجشنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: عملیات اجرایی این نیروگاه از خرداد ماه امسال به صورت رسمی و با گشایش ال. سی آغاز شد.

وی ادامه‌ داد: فعالیت اجرایی این طرح از همان زمان شروع و در سال ۲۰۲۱ نسبت به اخذ ۶.۲ میلیارد یورو از دولت روسیه اقدام شد.

مجری طرح نیروگاه‌های بخاری شرکت برق حرارتی گفت: برای امسال  صد درصد مبلغ درخواست شده مورد تایید قرار گرفته و امید است با پیگیری‌های اخیر کل این مبلغ جذب شود.

خائفی‌نژاد اضافه‌کرد: مطابق برنامه زمانی مقرر است فاز نخست این پروژه در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ وارد شبکه شود که با دریافت نقدینگی لازم امید است در زمان مقرر به مرحله بهره‌برداری برسد.

نیروگاه سیریک چهار واحد ۳۵۰ مگاواتی به مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات دارد. مذاکرات اولیه و کارهای مقدماتی این نیروگاه سال ۹۵-۱۳۹۴ اتفاق افتاد و شروع عملیات اجرایی پروژه سال در خردادماه ۱۴۰۰، همزمان با گشایش ال.سی در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

در حال حاضر هم در این پروژه حدود هفت شرکت ایرانی به صورت مستقیم در حال فعالیت بوده و ۲۵۰ نفر نیروی ایرانی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

به گزارش ایرنا، در دیدار «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر اقتصاد روسیه، طرفین ضمن بررسی وضعیت پروژه‌های مشترک از جمله نحوه استفاده از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه بر توسعه مناسبات اقتصادی در آینده تأکید کردند.

در این ملاقات که در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی روسیه برگزار شد، توافقات پیشین ۲ وزارتخانه در خصوص نحوه استفاده از خط اعتباری پنج میلیارد دلاری روسیه مورد بررسی قرار گرفت.

خاندوزی در این دیدار بر لزوم سرعت بخشیدن بر اجرای پروژه نیروگاه سیریک و خط آهن اینچه برون – گرمسار و همچنین سه پروژه‌ای که پیش از این مکاتبات آن از طرف وزیر اقتصاد ایران انجام شده بود، تاکید کرد.

مدرن‌سازی نیروگاه رامین اهواز، افزایش ظرفیت نیروگاه سد گتوند و همچنین تامین بخشی از هزینه فازهای ۲ و سه نیروگاه بوشهر از دیگر محورهایی بود که مورد تاکید و بررسی ۲ طرف قرار گرفت.

همچنین با توجه به هماهنگی انجام شده بین مدیران عامل راه آهن دو کشور، وزیر اقتصاد ایران بر پیشنهاد اضافه شدن پروژه خط آهن رشت-  آستارا که می تواند نقش راهبردی ویژه ای در تکمیل کریدور جنوب به شمال داشته باشد و همچنین خرید ۲۰۰ دستگاه لوکوموتیو تأکید کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.