تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

دادستان ایلام: دستگاه کارتخوان افراد فوت شده باید مسدود شود

دادستان ایلام: دستگاه کارتخوان افراد فوت شده باید مسدود شود
ایلام - دادستان ایلام از مدیران عامل بانک های استان خواست دستگاه کارتخوان افراد فوت شده را مسدود کنند.

 

عبدالوهاب بخشنده روز یکشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک های استان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد به ویژه خرده فروشان مواد مخدر باید این کارتخوان ها مسدود شوند.

وی افزود: باید لیست تمام دستگاه های کارتخوان که به افراد واگذار شده، گرفته و با اطلاعات موجود از طریق ثبت احوال مطابقت داده شود تا هم افراد فوتی مشخص و هم از بحث فرار مالیاتی آنها پیشگیری شود.

دادستان ایلام یادآور شد: هم اکنون بسیاری از واحدهای لوازم الکترونیکی تلفن همراه و لب تاپ، طلا فروشی به اسم واحدهای خرد کارتخوان گرفته و معاملات خود را برای فرار مالیاتی از این کارتخوان ها انجام می دهند زیرا واحدهای خرد از پرداخت مالیات معاف هستند.

بخشنده تاکید کرد: برخی از افرادیکه به دلایل مختلف دستگیر می شوند سیم کارت و کارتخوان به اسم آنها نیست و همین مسأله باعث طولانی شدن روند دادرسی می شود.

وی، شفاف شدن وضعیت کارتخوان ها را در کنترل حجم پرونده های ورودی به دادسراها موثر دانست و اضافه کرد: اگر کارتخوان از طریق صورتحساب افراد واگذار شود میزان درآمد آنها نیز مشخص می شود.

دادستان ایلام همچنین از شرکت مخابرات استان خواست تمام سیم‌کارت های افراد غیرایرانی پس از اتمام مدت ویرایش آنها سوخته شود تا موجب ایجاد مزاحمت و جرائم مختلف از طریق افراد سودجو نشود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.