تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

فرمانده کل ارتش:

خلبانان غیور ارتش غسل شهادت را همزمان با سوگند سربازی به جای آوردند

خلبانان غیور ارتش غسل شهادت را همزمان با سوگند سربازی به جای آوردند
تهران - فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی غسل شهادت را همزمان با سوگند سربازی به جای آورده و این راه سرخ را برای اعتلای نام ایران سربلند اسلامی برگزیدند.

 

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار دفاعی و امنیتی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در پیامی به مناسبت شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش افزود: طلیعه امروزمان، غروب غریبانه دو همرزم شهید ایثارگر و هموطن عزیزی از خطه قهرمان پرور تبریز بود، خلبانان شجاعی که نامشان را به خط سرخ شهادت در قاموس قهرمانان نگاشتند.

امیر موسوی اظهار داشت: عزیزانی که دل از زمین کنده و سر به آسمان عزت بلند کردند، درس آموختگان دلاورانی چون شهیدان بابایی، دوران، خلعتبری و ذوالفقاری؛ آن اسوه های نیکنامی و اخلاص، دیانت و ایثار و تخصص و شجاعت بودند.

وی خاطر نشان کرد: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا و ملت عزیز، معروض می‌دارم گر چه مدافعان دین و وطن درارتش داغدار این دو شهید آسمان چشیده و هموطن عزیزشان هستند، اما همواره خود را فدایی ملت و مهیای شهادت می‌دانند و به مصداق آیه شریفه  «منهم من ینتظر»، مقصد و مقصود یاران شهید را چشم در راهند.

فرمانده کل ارتش در این پیام تاکید کرد: ملت عزیز نیک میی دانند که خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی غسل شهادت را همزمان با سوگند سربازی به جای آورده و این راه سرخ را برای اعتلای نام ایران سربلند اسلامی برگزیده‌، گام در راه دشوار و مقدس صیانت از آسمان کشور نهاده‌ و جان خود را وقف آسایش و آرامش خاطر آحاد امت اسلامی کرده‌اند.

امیر موسوی تصریح کرد: نیک مردانی که امروز به خلعت شهادت آراسته شدند، با ایثار شکوهمندشان همانند دیگر عرصه های خطیر، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

وی ادامه داد: عروج شهیدان سرهنگ خلبان صادق فلاحی و سرگرد خلبان علیرضا حنیفه زاد و یکی از هم‌وطنان عزیز در تبریز قهرمان پرور را به محضر حضرت امام خامنه‌ای عزیز، آحاد امت حزب الله و مردم شریف تبریز، دلاوران نیروی هوایی الهی و خانواده معزز شهدا تسلیت عرض می کنم و برای این عزیزان علو درجات و مقام رضوان الهی و برای خانواده معظم شان و خانواده های صبور رزمندگان ارتش که همواره در سختی‌ها، پشتیبان کارکنان غیور ارتش بوده اند، صبر زینبی مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، صبح امروز – دوشنبه – یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد.

بر اساس گزارش های اولیه هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده که خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

بر اثر سقوط جنگنده اف ۵ در داخل شهر تبریز علاوه بر ۲ خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.