تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

ظرفیت های ایلام در راستای توسعه استان باید مدیریت شود

ظرفیت های ایلام در راستای توسعه استان باید مدیریت شود
ایلام - معاون توسعه منابع انسانی استانداری ایلام گفت: ایلام استانی سرشار از ظرفیت و منابع است که باید این پتانسیل ها در راستای توسعه و افزایش اشتغال زایی استان تقویت شود.

 

ناصر نجفی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم بهزیستی استان ایلام افزود: مرز مشترک با عراق، منابع عظیم نفت و گاز، پتروشیمی، کشاورزی و مناطق گردشگری از جمله ظرفیت های استان هستند که مدیریت صحیح آنها می تواند ایلام را به استانی شکوفا و پررونق تبدیل کند.

وی با بیان اینکه برای استان کم جمعیت ایلام میزان بالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پدیرفتنی نیست، تاکید کرد: باید مسوولان این نهادهای اجتماعی علل افزایش جمعیت مددجویان و پشت نوبتی ها را بررسی، ریشه یابی و به استانداری گزارش دهند.

نجفی تاکید کرد: در استان ایلام با وجود این منابع و ظرفیت ها نباید تعداد مددجویان نهادهای حمایتی زیاد باشد بلکه باید با ایجاد شرایط زمینه اشتغال مددجویان دارای توانایی کار را فراهم کرد.

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم گفت: کار کردن در بهزیستی سختی و شیرینی توامان دارد چرا که بیشتر جامعه هدف این سازمان را افراد آسیب دیده اعم از معلولان، نبازمندان، زنان بی یا بدسرپرست، و … تشکیل داده اند که خدمت به آنها با چالش های عدیده ای همراه است.

نورالدین الیاسی یادآور شد: پرداختن به مسائل اجتماعی و پیشگیری از بروز آنها نیازمند فرهنگ سازی است که بهزیستی به تنهایی قادر به انجام آن نیست و نیاز به مشارکت عامه مردم و دستگاه های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه مسوولان بهزیستی وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارند، تاکید کرد: زیرساخت های استان در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف اندک است و نمایندگان مجلس باید یاری گر و همراه بهریستی باشند.

در این آیین که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور برگزار شد و زهرا همتی جای خود را حسین نورعلیوند داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.