تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

معاون سازمان بهزیستی:

پنج میلیون مددجوی بهزیستی مستمری معیشتی دریافت نمی کنند

پنج میلیون مددجوی بهزیستی مستمری معیشتی دریافت نمی کنند
ایلام - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی کشور دارای نزدیک به هفت میلیون نفر مددجو است که از این تعداد به کمتر از ۲ میلیون نفر مستمری معیشتی پرداخت می شود و بیشتر از پنج میلیون نفر باقیمانده مددجویان که مسمتری دریافت نمی کنند از دهک های یک و ۲ جامعه هستند.

 

سید مرتضی حسینی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید بهزیستی استان ایلام گفت: با وجود کمبود منابع مالی سعی سازمان اولویت بهزیستی پرداخت مستمری به پنج میلیون نفر باقیمانده و سپس افراد پشت نوبت فاقد هرگونه دریافت مستمری است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی کشور، ابتدا پرداخت مستمری ماهانه به مددجویان و سپس پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مجموعه است.

معاون سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی نیازمند مشارکت های مردمی و خیرین است و  البته باید با استفاده از فناوری های نوین، نوع مشارکت ها نیز هوشمندانه باشد.

حسینی افزود: هرچند بهزیستی در برون سپاری مسوولیت ها خوب عمل کرده اما عملکرد سازمان در مردمی کردن وظایف خود و افزایش بهره مندی از ظرفیت های مردم چندان مطلوب نبوده است.

وی تاکید کرد: بهزیستی دارای وظایف متعدد و طیف وسیعی از مخاطبان است اما با این وجود متولی اصلی برخی معضلات اجتماعی چون خودکشی نیست اما تلاش ها و اقدامات سازمان بهزیستی برای کاهش این معضل اجتماعی قابل توجه، مطالبه گرانه و ارزشمند است.

معاون بهزیستی کشور یادآور شد: بهزیستی به تنهایی قادر به رفع یا کاهش مشکلات اجتماعی نیست و این سازمان به همکاری همه دستگاه ها و مسوولان نیاز جدی دارد.

حسینی ادامه داد: شاید در ظاهر رقم اعتبارات سازمان بهزیستی کلان باشد، اما با وجود طیف گسترده جامعه هدف و تنوع خدمات رسانی ها و همچنین تزریق قطره چکانی، اعتبارات جوابگو نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: کار کردن در سازمان بهزیستی سخت و این سختی کار در استان های کمتر برخوردار چون ایلام بیشتر است که باید مسوولان بهزیستی با ایجاد تعامل با نمایندکان مجلس، دستگاه های مختلف استان به ویژه استانداری، خیرین و آحاد مردم منابع مالی مورد نیاز این دستگاه را تامین کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین که با حضور معاون استاندار و جمعی از مسوولان استان ایلام برگزار شد، حسین نورعلیوند به عنوان سرپرست جدید بهزیستی جای زهرا همتی مدیرکل سابق این اداره را گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.