تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴

همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد

طرح کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد
نگاه اقتصاد - امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه 1400، همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، طرح کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با حضور ناصر نجفی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، طرح کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام با استقبال مسوولان استانی، اصحاب رسانه، اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز، نویسندگان و فعالان فرهنگی و جمعی از علاقمندان کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در این آیین ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: به مناسبت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها، برنامه کتابخانه گردی از امروز ۱۷ تا ۱۹ اسفند ماه جاری به مدت سه روز در سطح کتابخانه های استان برگزار می شود.

حیدری افزود: همچنین در این مدت طرح سراسری عضویت رایگان انجام و جرائم دیرکرد امانت کتاب ها نیز بخشوده می شود.

وی یادآور شد: تلاش می شود کتابخانه ها به یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی تبدیل و در این راستا برای اشنایی جوانان و نوجوانان با قرهنگ ایرانی اسلامی برنامه های مهمی اجرا شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اضافه کرد:  مردم و مسولان در این سه روز به کتابخانه های استان مراجعه و با فضا و خدماتی که کتابداران توانمند در این ایام و طول سال ارائه می کنند، آشنا می شوند.

وی عنوان کرد: تا قبل از شیوع کرونا ۲۴ هزار نفر عضوهای کتایخانه های استان ایلام بود که با شیوع ویروس، این تعداد کاهش یافت که امیدواریم در این مدت اعضا افزایش یابد.

حیدری گفت: در حال حاضر۶٠٠ هزار کتاب در سطح ۵۳ باب کتابخانه وجود دارد و مردم می توانند با پیوستن به پویش با “اهدای کتاب، میراث ماندگار” کتاب های مازاد را برای تقویت منابع کتابخانه های استان اهدا کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام خاطرنشان کرد: با اهدای کتاب، منابع کتابخانه های استان به لحاظ کیفی و کمی ارتقا پیدا می کند و از طرفی اگر این پویش در سطح جامعه رونق پیدا کند به طور قطع شاهد افزایش سطح ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان خواهیم بود.

در بخش دیگری از این برنامه ناصر نجفی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام به همراه سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام، محمد زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، عبدالصاحب نادری، فرماندار شهرستان ایلام، فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی ایلام بازدید کردند.

در این بازدید ناصر نجفی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام با ابراز خوشحالی از خدمات ارائه شده در کتابخانه های عمومی استان بر بررسی نیازها و حل مشکلات این مجموعه تاکید کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام با بیان اینکه کتابخانه های عمومی سرمایه فرهنگی و اجتماعی بزرگی برای کشور و آینده مردم هستند، به اهمیت همکاری جمعی بویژه فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد.

نجفی در این بازدید با گفتگوی رو در رو با کتابداران، اعضای کتابخانه ها، خبرنگاران و فعالان فرهنگی به ضمن شنیدن مطالبات و خواسته های آنها، قول مساعد دادند در جلسات برنامه ریزی استان این مسائل را مطرح و برای حل آنها چاره اندیشی شود.

گفتنی است در این مراسم اسباب بازی و لوازم سرگرمی کودکان و نوجوانان به مبلغ ۱٠٠ میلیون ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تهیه و جهت توزیع در مناطق روستایی استان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان اهداء شد.

همچنین ناصر نجفی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام و محمد علی نظری، رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام، کتابهای شخصی خود را به کتابخانه مرکزی ایلام اهداء کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.