تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

روغن موتورهای غیر استاندارد بازار ایلام جمع آوری شد

روغن موتورهای غیر استاندارد بازار ایلام جمع آوری شد
ایلام - مدیرکل استاندارد ایلام از جمع آوری روغن موتورهای غیر استاندارد در سطح بازار ایلام خبر داد و گفت: شهروندان موقع تعویض روغن خودروهای خود به علامت استاندارد و برند آن توجه بیشتری کنند.

 

مهناز همتی عصر شنبه در گفت وگویی افزود: پس از بررسی شکایات مردمی در خصوص عدم کیفیت برخی روغن موتورهای موجود در سطح بازار و امکان تقلبی بودن آنها، کارشناسان استاندارد از روغن های مذکور نمونه برداری کرده و جهت بررسی استاندارد بودن، به آزمایشگاه های تایید صلاحیت ارسال کردند.

وی گفت: پس از انجام آزمایش های لازم و عدم انطباق آزمایش های صورت گرفته با استانداردهای مربوطه، به واحد متخلف مراجعه و روغن های غیراستاندارد را از این مرکز عرضه جمع آوری کردند.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: شهروندان در استفاده از روغن موتور برای خودروهای خود مراقب روغن موتورهای غیر استاندارد و تقلبی باشند.

همتی اضافه کرد: متاسفانه شاهد عرضه انواع روغن موتور خودرو با مارک‌ها و نام‌های تجاری متنوع و فاقد استاندارد در بازار هستیم در حالی که برخی از این محصولات با وجود قیمت بالا فاقد استاندارد و کیفیت مناسب هستند.

وی بیان کرد: برخی افراد سودجو با عرضه روغن‌های نامناسب در بسته‌بندی‌ها و قالب‌های زیبا و جذاب و غالبا خارجی، کالاهای غیراستاندارد را به بهای بالایی به فروش می‌رسانند.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: برخی از فروشندگان سودجو فاقد پروانه کسب هم برای توزیع روغن از موادی استفاده می کنند که دارای علامت استاندارد نیست و این امر برای خودروها زیان دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان از شهروندان خواست: تا در موقع تعویض روغن خودروهای خود به علامت استاندارد و برند آن توجه بیشتری کرده تا مانع از خسارت به خودروهای خود شوند، همچنین در هنگام خرید هر محصولی به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء نشان استاندارد و سالم بودن محصول توجه داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.