تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴

مبنای الگوی اشتغال دولت سیزدهم، رونق تولید است

مبنای الگوی اشتغال دولت سیزدهم، رونق تولید است
تهران – معاون اشتغال وزارت کار درباره نام‌گذاری سال جدید به عنوان تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین و شرایط تحقق آن گفت: این گزاره قطعی است که تولید می‌تواند دو مشکل فعلی اقتصاد ایران را حل کند، یعنی تولید می‌تواند هم تورم را کنترل کند و هم موجب اشتغال شود.

 

محمود کریمی بیرانوند با اشاره به طراحی زیست‌بوم ملی اشتغال در دولت سیزدهم بیان کرد: طرح زیست‌بوم ملی اشتغال که در آبان ۱۴۰۰ رونمایی کردیم و مبنای الگوی اشتغال را که در دولت سیزدهم کلید زدیم، رونق تولید است.

وی افزود: تولید اگر دو متغیر نداشته باشد نمی‌تواند برای کشور موثر باشد: یکی دانش‌بنیان بودن آن است که شامل خلق ثروت از ایده‌ها است. متغیر دوم تولید، مسئله اشتغال‌آفرینی است. در زمینه سرمایه‌گذاری برای اشتغالزایی در کشور باید این عامل را در نظر گرفت که سرانه ایجاد شغل با آن سرمایه چقدر است. یعنی اینکه مقدار معینی از سرمایه را صرف چه صنایعی کنیم که شغل بیشتری ایجاد کند.

معاون وزیر کار ادامه داد: با نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، مسئولیت ما در وزارت کار بیشتر شد. در طرح زیست‌بوم اشتغال بر علم و فناوری تاکید شده که همین دانش‌بنیان بودن تولید است و در سال ۱۴۰۱ با تمام قوت تولید و اشتغال را پیگیری خواهیم کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.