تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

استاندار: ایلام نیازمند نمایشگاه دائمی صنایع دستی است

استاندار: ایلام نیازمند نمایشگاه دائمی صنایع دستی است
ایلام - استاندار ایلام گفت: صنایع دستی و سوغات محلی ایلام نیازمند ایجاد یک نمایشگاه دائمی برای عرضه همیشگی محصولات سنتی است.

 

حسن بهرام نیا روز دوشنبه و در اولین روز سال نو در حاشیه افنتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و نوروزگاه ایلام اظهار داشت: همه شهرستان های استان ظرفیت های بالایی در زمینه صنایع دستی و سوغات محلی دارند که نباید عرضه این توانمندی ها منحصر به زمان های خاصی چون نوروز باشد.

وی افزود: برخی از صنایع دستی و سوغات محلی ایلام به علت کیفیت بالای محصولات دارای برند هستند که قابلیت صادرات به بازارهای منطقه و جهانی را دارند.

بهرام نیا ادامه داد: باتوجه به ارتباط موثر استان ایلام با استان های واسط و دیالی عراق باید از این فرصت به دست آمده برای معرفی و صادرات محصولات صنایع دستی و سوغات محلی استان استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید برای حمایت از فعالان این حوزه هم زمینه صادرات به نقاط مختلف کشور و بازارهای بین المللی فراهم شود و هم با اعطای تسهیلات و کمک به رفع موانع تولید از این توان و ظرفیت استفاده بالقوه کرد.

بهرام نیا تاکید کرد: تقویت حوزه صنایع دستی و سوغات محلی می تواند زمینه اشتغال زایی، کسب دارمد پایدار و رونق اقتصاد استان در این بخش را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی ایلام با ۳۲ غرفه متنوع از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای گردشگران است.

در هفت شهرستان سیروان، چرداول، دره شهر، آبدانان، دهلران، بدره و مهران نیز نمایشگاه های مشابهی برپا شده است.

در مجموع برای نوروز امسال ۱۰۰ غرفه معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی دایر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.