تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۴۵

۳۰ خانه بوم‌گردی در دره شهر ایلام برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شد

۳۰ خانه بوم‌گردی در دره شهر ایلام برای اسکان مسافران نوروزی مهیا شد
ایلام - فرماندار و رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان دره شهر گفت: ۳۰ خانه بوم گردی روستایی (استیجاری) در این شهرستان برای استقبال و اسکان مسافران نوروزی مهیا شده است.

 

هوشنگ طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این اماکن اقامتی در هفت روستای هدف گردشگری این شهرستان نظیر چمکلان و فرهاد آباد که دارای آثار تاریخی بوده برای استقبال از گردشگران تجهیز شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان اکنون از آمادگی کامل برای استقبال و پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی برخوردار و تمامی امکانات مورد نیاز در این زمینه بکار گیری شده است.

وی از برپایی ۱۱ کمپ اسکان مسافران نوروزی در پارک سراب این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین برنامه جشن نوروزگاه از چند روز آینده در این شهرستان به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه های شاد نظیر برپایی سیاه چادر محلی، پخت غذای محلی و نمایشگاه صنایع دستی در شهر تاریخی سیمره نیز انجام خواهد شد.

طاهری همچنین از توزیع پنج هزار نسخه اقلام فرهنگی بین مسافران نوروزی این شهرستان خبر داد و گفت: کلیه اعضا این ستاد از آمادگی تمام برای حضور در مناطق گردشگری و راهنمایی مسافران و مهمانان نوروزی شهرستان برخوردارند.

به‌ گزارش ایرنا، دره شهر در ۱۰۰ کیلومتری شرق ایلام دارای ۴۰۰ اثر تاریخی بوده که ۱۸۰ اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.

پیشینه تاریخی دره شهر که در گذشته های کهن به سیمره و ماداکتو مشهور بوده به دوره ساسانی برمی گردد به گونه ای که این منطقه از مناطق مهم، آباد و شهرهای راهبردی ساسانیان به شمار می رفته است.

بقایای شهر تاریخی سیمره با معماری شگفت انگیز و پر راز و رمز در حاشیه شهر جدید دره شهر خود بهترین سند در نشان دادن و شناساندن پیشینه مهم تاریخ پر افتخار این منطقه است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.