تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

اماکن زیارتی ایلام پذیرای ۱۵۰ هزار زائر شد

اماکن زیارتی ایلام پذیرای ۱۵۰ هزار زائر شد
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: ۱۵۰ هزار زائر از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از اماکن زیارتی این استان بازدید کرده اند.

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این افراد از زیارتگاه های مختلف این استان بویژه امامزاده علی صالح (ع)، امامزاده سید حسن (ع)، امامزاده ابراهیم قتال (ع)، امامزاده شاه احمد(ع)، امامزاده بابا سیف الدین(ع)، امامزاده سید صلاح الدین(ع) و امامزاده سید عبدالله(ع) بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش حجم زائران از اماکن مذهبی به دلیل شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته ولی امسال حجم زایران زیارتگاه های این استان افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام به برنامه های این اداره کل در نوروز امسال اشاره و تاکید کرد: مهمترین این برنامه ها طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان به تعداد ۱۲ زیارتگاه بوده که در حال اجراست.

حجت الاسلام عزیزی یادآور شد: ۱۲ مبلغ روحانی اعزامی از قم در قالب این طرح در کنار مبلغان بومی به عنوان کارشناس مذهبی، مشاور خانواده، اقامه نماز جماعت، پرسش و پاسخ سووالات مذهبی و دیگر برنامه ها در اماکن زیارتی استان حضور دارند.

وی اضافه کرد: نوروز امسال این اداره کل ۱۷۰ اتاق زائرسرا و ۱۶ سوئیت را برای پذیرایی از زائران نوروزی مهیا کرده و آماده اسکان این افراد است و در صورت نیاز چهار کمپ موقت نیز برای اسکان در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه جاری در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهند شد.

بیش از یک هزار مکان مذهبی شامل مسجد، حسینیه و زیارتگاه در استان ایلام وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.