تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

رونق گردشگری روستایی در ایلام/ بازدید ۵ هزار گردشگر از روستای توریستی بیشه دراز

رونق گردشگری روستایی در ایلام/ بازدید ۵ هزار گردشگر از روستای توریستی بیشه دراز
نگاه اقتصاد  - حشمت کرمی نژاد - با کمتر شدن محدودیت های کرونایی در نوروز امسال،گردشگری روستایی در استان ایلام رونق قابل توجهی داشت.

 

یکی از روستاهایی که در استان ایلام علی رغم ناشناخته بودن امسال مورد توجه گردشگران قرار گرفت روستای بیشه دراز در شهرستان دهلران و خصوصا غار هویر در این روستا بود .

دکتر نظری مدیر مجموعه فرهنگی ، توریستی و زیست محیطی غار هویر در این زمینه گفت :امسال که اولین سال افتتاح و استفاده گردشگران از غار هویر بود و با وجودی که هم زیر ساختها تکمیل نشده بود و هم تبلیغات و اطلاع رسانی کم بود ولی شاهد استقبال خوب گردشگران از این مجموعه بودیم که بر اساس آمارهای گرفته شده امسال تاکنون بیش از ۵ هزار نفر گردشگر از این مجموعه بازدید کرده اند.

وی ظرفیتهای این غار را فوق العاده ارزشمند دانست و افزود: وجود دریاچه آب زیر زمینی وسیع، آکواریوم طبیعی و جذاب ، زیستگاه چند گونه خفاش ، کبوتر وحشی ، گربه وحشی، زنبور عسل و…از ظرفیتهای طبیعی غار هستند و تلاش میکنیم اکتشافاتی درخصوص انواع ماهی های کشف نشده زیر زمینی آن صورت گیرد.

مجموعه فرهنگی توربستی و زیست محیطی هویر دوم فروردین ماه امسال بدست جناب آقای محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی انتظامی استاندار ایلام افتتاح گردید.

این مجموعه دیدنی و زیست محیطی در دهکده گردشگری بیشه دراز از توابع شهرستان دهلران و در مسیر جاده مهران دهلران واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.