تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

شهرهای قرمز کرونایی کاهش یافت

شهرهای قرمز کرونایی کاهش یافت
تهران - مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش شهرهای قرمز کرونایی و نیز افزایش شهرهای نارنجی خبر داد.

 

به گزارش وزارت بهداشت، بر اساس آخرین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۳۶ به ۳۴ کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۵۹ به ۶۹ شهر افزایش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۹۵ به ۲۹۱ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۵۸ به ۵۴ شهر کاهش یافت.

در حال حاضر ۳۴ شهر قرمز، ۶۹ شهر نارنجی، ۲۹۱ شهر زرد و ۵۴ شهر کشور در وضعیت آبی هستند.

به گزارش ایرنا، کرونا از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ در کشور شایع شد و تاکنون ۱۴۰ هزار و ۵۲۸ نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند.

واکسیناسیون سراسری از ۲۲ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۵ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۷۲ نفر دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۴۶۰ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۷ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۸۸۷ دُز رسید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون را در ایران تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی این گونه‌ جدید ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با توجه به روند نزولی شیوع کرونا و سویه امیکرون، اکنون بهترین فرصت است که مردم برای واکسیناسیون به ویژه دز یادآور اقدام کنند.

وی معتقد است، دز سوم برای عموم مردم و دز چهارم برای افراد خاص دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است و مشخص نیست در آینده چه وضعیتی داشته باشیم چون امکان شیوع واریانت‌های جدید در جهان و اپیدمی شدن آن در ایران هم وجود دارد پس کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.