تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

استاندار ایلام: روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت در استان استحصال می شود

استاندار ایلام: روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت در استان استحصال می شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه نفت در این استان استحصال و میزان قابل توجهی از گاز و میعانات گازی به کشور تزریق می شود.

 

حسن بهرام نیا روز شنبه در دیدار با مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز وزارت نفت اظهار داشت: وزارت نفت هم از زیرساخت های استان استفاده می کنند و هم میزان آلایندگی آنان در مناطق نفتی ایلام بسیار بالاست.

وی افزود: کمک های وزارت نفت به استان ایلام در حوزه مسوولیت های اجتماعی بسیار ناچیز است و در این حوزه مطالبه گر هستیم.

استاندار ایلام ادامه داد: مجموع اعتباری که در حوزه مسوولیت های اجتماعی وزارت نفت به استان ایلام اختصاص یافته فقط ۲۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در قبال ظرفیت ها و هزینه ها این شرکت ها بسیار ناچیز است.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که وزارت نفت در حوزه‌ اجتماعی به نحو مطلوبی به تعهدات خود در استان ایلام عمل نمی کند، افزود: در این راستا از وزیر نفت که از نیروهای باتجربه بدنه این وزارتخانه و آگاه به مسایل تولید، اکتشاف، استحصال و صادرات هستند، انتظار داریم مطالبه شهروندان و مردم ایلام را به طور وِیژه در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به توانمندی های استان در حوزه انرژی گفت: استان ایلام ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد منابع نفتی کشور را در خود ذخیره دارد و از طرفی موقعیت این استان در مقایسه با سایر استان ها متفاوت است زیرا وسعت ایلام ۲۰ هزار کیلومتر مربع است.

وی ایلام را سومین استان نفتی و گازی کشور دانست و تاکید کرد: به واسطه ی وسعت کم، ایلام در محاصره منابع نفت، گاز و پتروشیمی است.

استاندار ایلام اضافه کرد: استان ایلام از این ظرفیت بالقوه در مقام مقایسه با سایر استان های نفت تقریبا بی بهره است و به نوعی این موضوع مهم مورد غفلت واقع شده است.

بهرام نیا در بخشی دیگری از سخنان خود به تعهدات وزارت نفت در سفر هیات دولت به استان ایلام اشاره کرد و گفت: از ۱۱۷ پروژه ای که تعهد وزارت نفت در سفر دولت به ایلام بود ۵۱ پروژه تکمیل و به بهره برداری رسیده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.