تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

میزان سرایت بیماری سرخک بسیار بالاست

میزان سرایت بیماری سرخک بسیار بالاست
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به عوارض سرخک نظیر تب و ضایعات پوستی گفت: میزان سرایت بیماری سرخک در افراد مستعد بسیار بالا و حدود ۱۰۰ درصد است.

 

جاسم محمدی روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: هرگونه عوارض بیماری سرخک در استان مورد پایش قرار خواهد گرفت و این بیماری در کودکان بسیار قابل پیشگیری است.

وی با تاکید بر پایش کارشناسان از مدارس برای شناسایی علائم سرخک افزود: بیماری سرخک بسیار مسری بوده و هر شخص پس از تشخیص عوارض باید اطلاع رسانی کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه عوارض سرخک در سنین بالا بیشتر است، تاکید کرد: این بیماری در سنین بالا کمتر قابل پیشگیری است و باید همه خانواده فرزندان خود را در برابر بیماری سرخک واکسینه کنند.

مبتلایان کرونا در ایلام ۱۳ درصد افزایش یافت

محمدی از افزایش مبتلایان به کرونا در این استان خبر داد و گفت: درصد مبتلایان طی هفت روز گذشته در مقایسه هفته ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش یافته و باید رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش پوشش ماسک در دستور کار قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: به دلیل افزایش مبتلایان و افراد دارای علائم، ۳۱ درصد نمونه گیری های استان طی هفت روز گذشته در مقایسه با هفته ماقبل آن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طی هفت روز گذشته تنها ۲ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از ابتدای سال جدید تاکنون سه هزار و ۶۹۶ نمونه گیری، ۱۶۶ بستری کرونا، ۵۹۹ موارد مثبت و ۱۰ فوت کرونا در این استان به ثبت رسید.

محمدی با اشاره به تزریق دز واکسن کرونا در استان گفت: میزان پوشش تزریق دز سوم واکسن در این استان ضعیف است که در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

به گزارش ایرنا، هم اکنون چهار شهرستان آبدانان، بدره، هلیلان و سیروان در وضعیت نارنجی و شهرستان های ایلام، چوار، ایوان، چرداول، ملکشاهی، مهران، دره شهر و دهلران در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.