تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نگران کننده است

عادی انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی نگران کننده است
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: روند کنترل کرونا در این استان مطلوب است اما عادی انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در ستاد استانی کرونا افزود: آنچه پنجشنبه و جمعه هفته گذشته مشاهده شد حضور گسترده مردم در آرامستان ها و مناطق تفریحی بود که ممکن است با این رفتارها پیک شدیدتری از آبان ماه در این استان رخ دهد.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه طرح شهید سلیمانی شامل حضور اجرا کنندگان طرح در اماکن تفریحی نیست بلکه بیشتر ردیابی و نظارت است لذا در این زمینه از دستگاه هایی نظیر شهرداری ها، دادگستری و دادستان درخواست مشارکت مشارکت و همراهی داریم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص فوتی های ناشی از کرونا در فضای مجازی استان برخی اظهار نظرها وجود دارد که این آمار واقعی نیست و با این صحبت‌ها در واقع اقدامات مجموعه بهداشت و درمان زیر سوال می‌رود، افزود: افرادی که فوت می‌شوند چنانچه تست کرونای آنها مثبت باشد جزو بیماران کرونایی محسوب شده و افرادی هم هستند که ممکن است علایم بیماری کرونا داشته باشند اما پس از فوت تست شان ممکن است مثبت نباشد.

وی گفت: آماری که در خصوص ابتلا و فوتی ها اعلام می شود آمار واقعی است.

دکتر کریمیان به درصد ابتلا و فوتی های کرونا بین زنان و مردان در این استان اشاره کرد و گفت: درصد ابتلای مردان ۵۹ درصد و زنان ۴۱ درصد بوده و میزان فوتی های مردان ۵۸ درصد و زنان ۴۲ درصد است.

وی با ذکر اینکه تاکنون هفت هزار و ۶۴۳ نفر از کارکنان ادارات این استان به کرونا مبتلا شده اند، افزود: از مجموع فوت شدگان ۷۵ درصد دارای بیماری زمینه ای بوده و از مبتلایان نیز ۲۲ درصد بیماری زمینه ای داشته اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.