تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

معاون استاندار ایلام:

ظرفیت های ایلام برای توسعه اقتصادی باید بکار گرفته شود

ظرفیت های ایلام برای توسعه اقتصادی باید بکار گرفته شود
ایلام -معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ظرفیت های استان برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مردم ایلام باید بکار گرفته شود.

 

شهریار عباسی روز دوشنبه در نشست تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اظهار داشت: وظیفه همه ماست برای بهبود اقتصادی کشور و استان تلاش کنیم.

وی افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی اقلیم چهار فصل بوده و امکان کشت انواع محصولات کشاورزی را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: مزیت بعدی استان در حوزه انرژی است و ایلام یکی از استان های غنی از منابع نفت و گاز است و ۱۱ درصد گاز و ۶ درصد نفت کشور را دارا می باشد.

عباسی تاکید کرد: طبیعت بکر ایلام ویژگی بی نظیری در حوزه گردشگری خلق کرده و ظرفیت اربعین به عنوان کریدور بحث گردشگری زیارتی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کارهای بسیار خوبی در استان در بحث گردشگری صورت گرفته و هم اکنون ایلام یکی از استان های مهمان پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: در حوزه صنعت و معدن استان دارای معادن بیتومین بسیار ارزشمندی است که از نظر کانی های غیر فلزی نیز دارای اهمیت است.

عباسی، وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک و هم مرز بودن با سه استان کشور عراق را از دیگر ظرفیت های خاص و مهم استان ایلام برای توسعه تجارت و مراودات خارجی برشمرد.

وی افزود: به تازگی با تلاش مجموعه اقتصادی و پیگیری استاندار مراودات دیپلماتیک خاصی شکل گرفته و مرز هلاله شمالی هم در حال راه اندازی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: به واسطه سکونت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان دیالی عراق در مجاورت استان ایلام این مرز از نظر مسایل اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

عباسی اظهار داشت: برای توسعه استان تفاهم نامه های خوبی به امضا رسیده که نیاز است برای توسعه تجارت بین المللی زیرساخت های مناسبی ایجاد شود.

وی افزود: یکی از زیرساخت های اصلی همین شرکت شهرک های صنعتی ایلام است که همه وظیفه داریم از همه ظرفیت ها برای بهبود اقتصاد منطقه استفاده کنم.

وی ادامه داد: هیچ مدیری به تنهایی نمی تواند کاری بکند، موفقیت هر مجموعه حاصل تیم مدیریتی یک مجموعه برای ارتقا آن است.

عباسی ابراز امیدواری کرد در جهت ارتقا و توسعه استان از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست موسی حاتمی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان معرفی و از زحمات اقبال اسماعیلی قدردانی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.