تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۲۰

فرماندار آبدانان: تسهیلات کم بهره با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی پرداخت می شود

فرماندار آبدانان: تسهیلات کم بهره با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی پرداخت می شود
ایلام- فرماندار آبدانان از پرداخت تسهیلات کم بهره به کارآفرینان و روستائیان جویای کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان خبر داد.

 

یدالله حاتمی روز سه شنبه در دیدار با دهیاران و شوراهای روستایی شهرستان آبدانان اظهار داشت: با رایزنی و اخذ تفاهم با بنیاد برکت در راستای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال دانش بنیان برای جوانان به کلیه روستائیان جویای کار در قالب تعاونیهای تولیدی، تقویت صنایع دستی و کارگاههای خانگی به متقاضیان و کارآفرینان روستایی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با اقساط مناسب و بازده زمانی بلند مدت پرداخت می شود.

وی پدیده خشکسالی موجود در این شهرستان را در ۵۰ سال گذشته را بی سابقه توصیف کرد و گفت: در اثر این پدیده زیانبار طبیعی و کاهش شدید نزولات آسمانی ۹۰ درصد مزارع کشاورزی این شهرستان از بین رفته است.

فرماندار آبدانان بیان کرد: بخاطر کاهش آسیب پدیده خطرناک خشکسالی بر زندگی عشایر و دمداران بعنوان اقشار مولِد و سربازان عرصه تلاش و تولید و مبارزه با دلالان و واسطه گران فرصت طلب برنامه خرید دام های مازاد دامداران در دستور کار دولت انقلابی و مردمی قراردارد.

حاتمی، از بهره مندی صد در صدی جمعیت روستایی شهرستان آبدانان از نعمت گاز خانگی ،آب شرب وشبکه سراسری برق خبر داد و اضافه کرد: دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی پس از ناکامی در عرصه های مستقیم نظامی و اقتصادی و پیکارهای سخت سیاسی اکنون مصمم هستند که با ابزار دروغ و دودستگی، تردید و تعارض و نارو و ناامیدی دولت را ناکارآمد جلوه داده و نافرمانی مدنی را در جامعه توسعه دهند لذا همه وظیفه داریم که در این مقطع حساس با تبیین واقعیات و بیان خدمات و موفقیت های نظام ابزار تحریف معاندان را بی اثرسازیم.

وی، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها را نمایندگان مردم و معتمدان دولت دانست و تاکید کرد: مقدمات لازم و زمین مورد نیاز برای احداث یک گاوداری مدرن صنعتی ۲ هزار راسی مهیا شده و در آینده نزدیک و طی تشریفات قانونی با سرمایه گذاری و مساعدت نهادهای تحت نظر رهبر معظم انقلاب شاهد احداث این واحد صنعتی مولد با اشتغالزایی ۱۸۰نفر از جوانان بیکار روستایی خواهیم بود.

فرماندار آبدانان، وجود فاصله زیاد اجتماعی را یک حقیقت تلخ درجامعه دانست و یادآور شد: اراده و هدف غائی دولت سیزدهم این است که با شفاف سازی گردش مالی ومعرفی مفسدان اقتصادی و بدهکاران کلان بانکی فقر مطلق را از کشور بردارد و رفاه نسبی را برای احاد جامعه فراهم کند.

حاتمی اضافه کرد: تدبیر عاقلانه و هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب در عصر جنگ اراده ها ایران اسلامی را به یک نقطه امن تبدیل کرده که در جهان پرآشوب امروز موجب عزت و افتخار است.

وی جمهوری اسلامی را یک حقیقت قابل دفاع دانست و تصریح کرد: تقویت تعامل جهانی، تلاش در آزادسازی و اخذ منابع ملی در کشورهای خارجی، مهار کرونا و کاهش چشمگیر آمار بیماران و فوت شدگان ناشی از این بلای جهانگیر بیانگر مرام صادق و نشانه موفقیت دولت سیزدهم در مشی خدمت رسانی به مردم است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.