تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۲۳

افزایش ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات منابع طبیعی ایلام

افزایش ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات منابع طبیعی ایلام
ایلام - استاندار ایلام گفت: با رایزنی انجام شده با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تخصیص اعتبارات منابع طبیعی استان ایلام ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا در ادامه رایزنی ها و پیگیری های خود در مرکز پس از دیدار با معاون اجرایی رییس جمهور و رییس سازمان امور عشایری کشور امروز سه‌شنبه نیز به دیدار مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور رفت و پیگیر مسائل و مشکلات استان به ویژه در بحث ریزگرد ها شد.

استاندار ایلام در بدو ورود به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به یادمان شهدای جنگلبانی و جان نثاران منابع طبیعی رفت و نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بهرام نیا در ادامه و در نشست با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با عنوان این مطلب که ایلام در خط مقدم هجوم ریزگردها در کشور است خواستار توجه بیشتر سازمان برای مهار گرد و غبار شد و گفت: ریزگرد ها در استان مشکلات فراوانی برای مردم استان ایجاد کرده و ظرف یک هفته گذشته ده ها نفر را روانه بیمارستان ها کرده و این نیازمند رسیدگی فوری است.

وی در ادامه با اشاره به این مهم که طبق بررسی های انجام شده ۷۰ درصد منشأ ریزگردها در خارج از استان و ۳۰ درصد در استان است، گفت: همانطور که رییس جمهور دستور دادند لازم است برای مهار ریزگردها با منشاء خارجی این موضوع از طریق دیپلماسی و سازمان های مرتبط تحت پیگیری جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای مهار ریزگرد ها با منشاء داخلی نیز لازم است سازمان منابع طبیعی توجه بیشتری نسبت به استان ایلام در بحث بیابان زدایی داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مجموعه تلاش ها و پیگیری های استاندار ایلام در ارتباط با بحث جنگل کاری و بیابان زدایی گفت: استان ایلام در این موضوع جزو استان های موفق کشور است و از این بابت از استاندار ایلام و مجموعه دستگاه های متولی تقدیر و تشکر می کنیم.

مسعود منصور در ادامه از ایجاد ۲ پارک جنگلی بزرگ در مسیر اربعین مابین ایران و عراق خبر داد و گفت: این مهم علاوه بر رفاه حال زائران می تواند تا حدودی برای مقابله با ریزگردها عمل کند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نیز در پاسخ به مطالبه استاندار ایلام برای توجه بیشتر به استان در بحث ریزگرد ها گفت: ۲۰ درصد به تخصیص اعتبارات استان در حوزه منابع طبیعی اضافه می شود.

وی در ادامه ضمن قول مساعد نسبت به خواسته های استاندار ایلام گفت: ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری کنوانسیون بیابان زدایی بعد از توقف دوساله به خاطر کرونا در ساحل عاج برگزار می شود و در این نشست مهم خواسته ها و مطالبات کشور و استان های در مسیر ورود ریزگرد ها را مطرح و پیگیری می کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.