تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

دیدار سفیر جدید ویتنام در ایران با رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام

دیدار سفیر جدید ویتنام در ایران با رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام
نگاه اقتصاد - سفیر جدید ویتنام در ایران با رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

لونگ کوک هویی سفیر جدید ویتنام در ایران با ابراز خرسندی از اولین ملاقات با رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام با اشاره به سابقه همکاری بلند مدت این انجمن با سفرای قبلی ویتنام در ایران، خواستار ارتباط بیشتر در دوره جدید با این سفارت در جهت تعمیق و گسترش همکاریها بین دو کشور شد.

سفیر ویتنام، ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و با ابراز اینکه ایران جایگاه ویژه ای در روابط خارجی ویتنام دارد، خواستار برداشته شدن تحریمهای غرب بر علیه ایران بوده و از توافق برجام نیز حمایت می نماید.

آقای هویی همچنین با اشاره به در پیش بودن کمیسیون اقتصادی مشترک و همینطور پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور در سال آینده، خواستار برنامه ریزی در جهت برگزاری هر چه با شکوه تر سالگرد برقراری روابط دو کشور و معرفی فرهنگ و اقتصاد ویتنام در قالب هفته فرهنگی و برگزاری نمایشگاه در این زمینه شد.

سید کمال سجادی، رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام ضمن تبریک انتصاب ایشان به سمت سفیر جمهوری سوسیالیستی ویتنام در ایران، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید همکاریهای بیشتری بین سفارت و انجمن در جهت گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور صورت پذیرد.

سجادی ضمن بیان اینکه طی ۲۰ سال که انجمن تأسیس گردیده روابط بسیار خوبی با سفارت ویتنام در ایران وجود داشته و گزارشی از سفر هیاتهای فرهنگی و تجاری دو کشور، تبادل دانشجو، برگزاری همایشهای مختلف طی سالها فعالیت و همچنین خدمات این انجمن به اعضاء و سازمانهایی که به این انجمن مراجعه میکنند، ارائه نمود.

سید کمال سجادی سوابقی چون سفیر ایران در کشورهای فیلیپین، ویتنام، کامبوج و موسس سفارت ایران در برونئی و دبیرکلی جامعه اسلامی کارمندان را در کارنامه کاری خود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.