تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

امام جمعه ایلام: نقش بزرگان و معتمدان در روشنگری جهاد تبیین حائز اهمیت است

امام جمعه ایلام: نقش بزرگان و معتمدان در روشنگری جهاد تبیین حائز اهمیت است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نقش بزرگان و معتمدان در روشنگری و انسجام جهاد تبیین حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه چهارشنبه در جمع بزرگان و معتمدان طوائف استان در سلسله نشست های گفتمانی چراغ راه اظهار داشت: بزرگان و معتمدان هر قومی همواره مورد احترام و اثرگذار برای آن جامعه اند.

وی افزود: دشمن برای هجمه بر افکار و دین جامعه در حال تلاش است و در طول تاریخ این جنگ حق و باطل وجود داشته و جنگ عقیدتی پر رنگ بوده است.

امام جمعه ایلام گفت: قدرت تبیین امامان موجب نگرانی دشمنان شده که آنان را به شهادت رساندند زیرا اگر در خانه می نشستند که دشمن با آنها کاری نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: دشمن افراد بزرگی همچون شهید مطهری، بهشتی و بسیار دیگر را ترور کرد زیرا از جهاد تبیین آنها نگران بود.

وی افزود: بزرگان و معتمدان برای گرفتن رضایت از اولیای دم تلاش می کنند تا جان یک نفر را نجات دهند و سرزنش هم ممکن است در این مسیر بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ما اکنون در درون خانه ها مورد تهاجم قرار گرفته ایم و قدرت پدافندی نداشته ایم تا در مقابل این هجمه بایستیم.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنی که به عنوان ابر قدرت جهانی در برابر حماسه نیروهای مسلح و مردم دست تسلیم بالا برده و شکست را پذیرفته اکنون ناجوانمردانه ما را تحریم کرده و به ما ضربه می زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: دشمن اکنون قطعه هواپیما، داروهای ضروری برای نجات بیماران و بسیاری موارد از ایران محروم می کند اما پیشرفته ترین گوشی های همراه به راحتی در بازار ما عرضه می شود.

وی افزود: چگونه است که تلویزیون بی بی سی در انگلیس با پرداخت مالیات برای مردم قابل استفاده است اما برای ما رایگان عرضه می شود.

وی تاکید کرد: آسیب تک فرزندی موجب کند شدن روند جمعیت شده و دشمن کاری کرده حکومت شاهنشاهی را برای ما تقدیس کند.

امام جمعه ایلام گفت: ارزش هایی که دین و انقلاب را برای ما آفرید قابل توجه است اما مشکل ما این است که جوان و نوجوان ما دشمن ذهن آنها را مهندسی کرده و به انتخابات بی توجه می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: نسل جوان ما به آینده خودش ناامید شده و در حالی که آینده درخشانی در اختیار نسل جوان ما است به واسطه اینکه با کشورهای پیشرفته در حال رقابت هستیم.

وی افزود: جهاد تبیین برای نجات ذهن و فکر جوان ما توسط مقام معظم رهبری طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نقش بزرگان و معتمدان باید پررنگ تر از نقش صلح و رضایت گرفتن از اولیای دم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: در جاهایی که بسیاری از آسیب ها مشاهده می شود باید با نهی از منکر و امر به معروف شما بزرگان این آسیب ها کاهش یابد.

وی افزود: نقش شما بزرگان در انتخابات و افزایش مشارکت مردم قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: مساجد باید مملو از جوانان باشد چون اگر مسجد خالی از جوانان باشد ما ضربه خوردیم.

وی از بزرگان و معتمدان خواست که علیه تبلیغات دشمن که ذهن جوانان را شست و شو می دهد با بیان ارزشهای انقلاب و دستاوردهای مهم روشنگری کنیم.

امام جمعه ایلام گفت: نقش شما به عنوان یک بزرگ این است که در جهاد تبیین به روشنگری بپردازید و همچون دوران دفاع مقدس به اتحاد و همدلی و ترغیب مردم به آگاهی بخشی بپردازند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.