تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۰۴

۲۰ میلیارد ریال برای کاهش مشکلات خشکسالی در حیات وحش ایلام تخصیص یافت

۲۰ میلیارد ریال برای کاهش مشکلات خشکسالی در حیات وحش ایلام تخصیص یافت
ایلام - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار با توجه به خشکسالی های عدیده رخ داده برای علوفه رسانی و آبرسانی حیات وحش استان اختصاص یافته است.

 

غلامرضا ابدالی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این اعتبار با هدف کاهش اثرات خشکسالی بر عرصه های زیستی و جمعیت حیات وحش ایلام اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار از محل اعتبارات خشکسالی و ریزگردها به منظور انجام عملیات آبرسانی و در صورت نیاز علوفه رسانی برای حیات وحش استان در فصل گرم سال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: احداث یک باب انبار علوفه با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد ریال، خرید علوفه، خرید مخازن آب برای نصب در مناطق و تجهیزات و لوازم لازم برای مقابله با بیماری های حیات وحش از دیگر اقدامات در حال انجام است.

ابدالی ادامه داد: همچنین از ظرفیت کمک خیرین علاقمند به حفظ حیات وحش نیز در این بخش استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: سه فاکتور اصلی آب، غذا، امنیت و پناهگاه از نیازهای اساسی گونه های حیات وحش است که به دلیل کاهش بی سابقه نزولات جوی در سطح استان، حیات وحش به شدت در معرض تهدید قرار دارند که نیازمند اتخاذ راهکارهای جدی است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۰ درصد مساحت استان ایلام دچار خسکسالی بسیار شدید و ۱۶ درصد خشکسالی شدید شده است که بخش های مختلف استان از جمله حیات وحش، کشاورزی، صنعت و دامداری را تحت تاثیر مخاطرات خود قرار داده است.

استاندار ایلام در نشست اخیر کاهش آثار خشکسالی به مسوولان مرتبط با این حوزه ها از جمله محیط زیست ضرب الاجل ۴۸ ساعته داد که برای کاهش مشکلات خشکسالی در حوزه های مرتبط خود اقدام کنند.

بنا به گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام در این نشست عمده چاهای تامین آب یا رودخانه های محل شرب حیات وحش یا خشکیده و یا کم آب شده اند.

از گسترده ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک هزار و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

سهم عرصه های تحت مدیریت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.