تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳

هشدار پلیس فتا به کاربران /مراقب کلاهبرداری در فضای مجازی باشید

هشدار پلیس فتا به کاربران /مراقب کلاهبرداری در فضای مجازی باشید
نگاه اقتصاد - سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش کلاهبرداری در فضای مجازی به کاربران هشدار داد توصیه های پلیس را جدی بگیرند.

 

سرهنگ علیرضا یعقوبی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این باره گفت:هنگام دریافت پیامک‌های با عناوین؛ «ابلاغیه قضایی سامانه ثنا»، «جوایز اپراتورهای تلفن همراه»، «طرح ملی مسکن» و «واریز سود سهام عدالت» و غیره با سرشماره شخصی از کلیک کردن بر روی لینک های داخل پیام و واریز وجه خودداری کنید چرا که با کلیک بر روی آن به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و حساب بانکی شما خالی می‌شود.

 

وی با توصیه به کاربران افزود :هنگام خرید کالا از سایت‌های اینترنتی (دیوار، شیپور و …) از پرداخت بیعانه جدا خودداری کنید و هرگونه پرداخت وجه به بعد از رویت کالا موکول شود چراکه اکثر کلاهبرداری ها تحت این عنوان صورت می گیرد .

 

این مقام انتظامی کلاهبرداران تحت عنوان برنامه رادیویی و تلویزیونی را یکی دیگر از رایج ترین شیوه های مختلف کلاهبرداری دانست و تصریح کرد :دراین نوع کلاهبرداری با شهروندان تماس گرفته و به بهانه ای برنده شدن و واریز وجه جایزه، شهروندان را به دستگاه عابر بانک هدایت کرده و با این ترفند حساب‌های آنان را خالی می‌کنند.

 

وی ادامه داد:توصیه پلیس این است همشهریان عزیز سامانه پیامکی متصل به حساب بانکی خود را حتما فعال کنید تا از برداشت یا واریز موجودی حساب خود باخبر شده و نیاز به رفتن پای دستگاه عابر بانک نباشد.

 

سرهنگ یعقوبی در پایان عضویت و فعالیت در سایت‌های شرط بندی آنلاین از روش‌های کلاهبرداری بویژه در بین جوانان و نوجوانان دانست و اظهار داشت:به والدین گرامی توصیه می کنیم مراقب فرزندان خود باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.