تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

نماینده ایلام در مجلس: توان جذب اعتبارات استان را باید بالا برد

نماینده ایلام در مجلس: توان جذب اعتبارات استان را باید بالا برد
ایلام -نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: باید توان جذب اعتبارات استان را بالا ببریم چرا که همه مشکلات این استان معطل کمبود اعتبار است.

 

سارا فلاحی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری ایوان با حضور استاندار ایلام، معاونان استاندار، امام جمعه ایوان و مدیران اجرایی استان بر تشکیل یک ائتلاف مومنانه و مخلصانه برای توسعه استان تاکید کرد و افزود: مسائل و مشکلات تمام شهرستان های استان مشابه هم هستند.

 

وی در خصوص اعتبارات اربعین گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته در کمیسیون تلفیق موفق شدیم ۳۰۰ میلیارد ریال به آن اضافه کنیم و به هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برسانیم و باید اعتبار در نظر گرفته شده برای اربعین در مسیرهای اصلی هزینه شود.

 

فلاحی به مذاکرات خود با وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتصال مرکز استان ایلام به راه ریلی اشاره کرد و گفت: برای انجام این پروژه دستور ماده ۵۶ آن توسط وزارت راه و شهرسازی صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه مسوولیت های اجتماعی نه در حوزه نفت و نه حوزه معادن، کمک شایانی به استان ایلام نشده است و در حال پیگیری جذب سهم ۱۵ درصد معادن استان هستم و اگر سهم مسوولیت های اجتماعی به استان داده شود مشکل بسیاری از زیرساخت های ایلام حل خواهد شد.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس تاکید کرد: هرگز قابل قبول نیست که ایلام جزو پردرآمدترین استان‌ها باشد اما در عین حال جزو محروم‌ترین و توسعه نیافته ترین استان های کشور باشد و لذا باید این مواهب خدادادی برای مردم استان ایلام نیز انتفاع داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اگر به سمت جذب سرمایه گذار خصوصی برویم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد به شرطی که برای آن شرایط لازم را فراهم کنیم.

 

فلاحی تصریح کرد: برای حل مشکلات ایوان مانند تکمیل پروژه کنارگذر، مشکلات حوزه بهداشت و درمان، مشکلات حوزه راه، آبرسانی و همچنین سایر شهرستان های استان به تقویت ارتباط بین دستگاهی و یک همت جمعی بر اساس عدالت و توزیع متوازن نیاز مبرم داریم تا بتوانیم ثروت‌ها و مواهب خدادادی استان را برای انتفاع مردم مدیریت کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.