تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲:۵۲

پکن: تل‌آویو باید مجازات جمعی مردم غزه را پایان دهد

پکن: تل‌آویو باید مجازات جمعی مردم غزه را پایان دهد
تهران- مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به ناخشنودی پکن از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، تاکید کرد: تل‌آویو باید مجازات جمعی مردم غزه را پایان دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه چین چهارشنبه در جریان یک کنفرانس خبری با بیان اینکه ما با هر اقدامی که ناقض قوانین بین‌المللی باشد مخالف هستیم، خاطرنشان کرد: از تلفات سنگین غیرنظامیان فلسطینی بر اثر حمله (رژیم) اسرائیل به نوار غزه ناخشنود هستیم و این حملات باید متوقف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پکن از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) حمایت خواهد کرد، گفت: پکن به این موضوع توجه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه کشتار غیرنظامیان در غزه باید متوقف شود، افزود: از (رژیم) اسرائیل و حماس می‌خواهیم قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را به طور جدی اجرا و با آتش‌بس پایدار و فوری موافقت کنند.

به گزارش ایرنا، دیوان بین‌المللی دادگستری پیشتر از شکایت آفریقای جنوبی به این مرجع قضایی بین‌المللی درباره نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه خبر داد.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد، آفریقای جنوبی شکایتی علیه (رژیم) اسرائیل به دلیل نقض کنوانسیون نسل کشی ارائه کرده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری افزود: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری را بی‌اساس خواند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.