تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

رئیس اتاق بازرگانی:

ایلام بدلیل همجواری با عراق دارای شرایط مطلوبی برای بهره برداری از منطقه آزاد تجاری است

ایلام بدلیل همجواری با عراق دارای شرایط مطلوبی برای بهره برداری از منطقه آزاد تجاری است
ایلام - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: این استان به سبب هم مرز بودن با کشور عراق دارای شرایط مطلوبی برای ایجاد و بهره برداری از منطقه آزاد تجاری در غرب کشور است.

 

شعبان فروتن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران یکی از مهم ترین مطالبه های جدی مردم استان به شمار می رود و در حال تحقق است.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران فرصتی برای گسترش مرواده های خارجی و تحول اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه است.

فروتن ادامه داد: اتصال ترانزیتی شهرستان مرزی مهران و گسترش پیوند بازرگانی باهمسایگان از جمله عراق و سوریه می تواند فرصت جدیدی را برای غرب کشور از طریق منطقه آزاد تجاری مهران فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: عراق مهم ترین شریک تجاری کشورمان است که ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران می تواند به عنوان پلی بین کشور با همسایگان در راستای توسعه فعالیت های صادراتی اقتصادی و تجاری باشد.

فروتن اظهار داشت: نقش مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده و این استان درگیری مستقیم در جنگ تحمیلی با دشمن داشت و امروز ضرورت دارد که با نگاه فرابخشی به توسعه این استان نگریسته شود.

وی تاکید کرد: استان ایلام سالیان متمادی است که با پدیده ریزگردها مواجه است و این موضوع تهدیدی جدی برای سلامت مردم و کسب و کار آنها به شمار می رود.

رییس اتاق بازرگانی ایلام یادآور شد: انتظار این است که با برداشته شدن محدودیت ها در مناطق آزاد، مردم استان ایلام از مزیت منطقه آزاد تجاری به عنوان مرکزی برای رونق اقتصادی و اشتغال بهره مند شوند.

فروتن گفت: توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای کل استان از طریق سرمایه گذاری شرکت های توسعه ای و اقتصادی استان از دیگر انتظارات مردم منطقه است.

وی ادامه داد: از جمله مزیت های ایجاد منطقه آزاد، جلوگیری از فرار سرمایه و تقویت توانمندی های بومی مهران و استان، توجه و تمرکز بیشتر بر صنایع به ویژه تقویت صنایع صادرات گرا در منطقه آزاد، تقویت زیرساخت ها و امکانات لازم برای بهره مندی بیشتر از منطقه آزاد در مهران از قبیل توسعه راه های ارتباطی وامکانات زیرساختی و تلاش برای راه اندازی فرودگاه در مهران است

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایلام به عنوان پارلمان بخش خصوصی از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه فعالیت های منطقه آزاد تجاری مهران شود استقبال می کند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذارنیست./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.