تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

معاونت سازمان امور مالیاتی:

توزیع عادلانه درآمدها اولویت نخست سازمان امور مالیاتی است

توزیع عادلانه درآمدها اولویت نخست سازمان امور مالیاتی است
ایلام - معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر سالم سازی اقتصاد و تلاش برای ایجاد ثبات در اقتصاد کشور گفت: تمام تلاش مجموعه سازمان امور مالیاتی توزیع عادلانه درآمدهاست.

 

رحمان پلیمی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: پایدارترین منبع درآمد شهرداری‌های کشور، مربوط به پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده است و بدون این پرداختی‌ها، امکان اداره شهرداری‌ها سخت و غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: به طور مثال اگر ۶ ماه بازتولید ارزش افزوده را قطع کنیم، به یقین هیچ کدام از شهرداری ها نخواهند توانست به وظایف خود عمل کنند.

معاونت سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر حذف وابستگی اقتصاد کشور به نفت یادآور شد: فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز بر توجه و تاکید بر استقلال بودجه و عدم اتکا بر نفت است.

پلیمی بیان کرد: وابستگی نفتی و نقش آن در اقتصاد این شرایط را ایجاد کرد که می‌باید مالیات تامین شود، می‌دانیم که مالیات نیز باید متناسب با ظرفیت اقتصادی باشد، سهم و عددی هم که برای استان‌ها در نظر گرفته شده، سعی کردند به ظرفیت استان‌ها توجه شود.

وی تاکید کرد: در خصوص ارزش افزوده واحدهایی که کار پیمانکاری انجام می دهند و برخی از آنها در استان های دیگر هزینه می شود در واقع چون این مهم از قبل وجود نداشته است ما فکر می کنیم موضوع جدیدی است، معمولا ساختار جدید ایجاد و زمانبر اما این غیر ممکن نیست.

معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این خواسته بسیاری از استان هایی است که در واقع هدف فعالیت هستند اما هدف توزیع و درآمد نیستند، برعکس این هم برخی استان ها محور فعالیت نیستند که ما در تلاش هستیم این اختلاف برطرف شود.

وی اضافه کرد: هیچ گونه جانبداری نسبت به استان خاصی به عنوان سازمان امور مالیاتی وجود ندارد و هر آنچه براساس واقعیت است، عملی خواهد شد، چرا که این مهم هم به توزیع متعادل درآمد در استان ها و هم به ثبات جمعیت کمک خواهد کرد.

مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: از حسن اعتماد رییس کل امور مالیاتی کشور بابت فرصت خدمتگزاری که به بنده دادند کمال تقدیر و تشکر را دارم، همچنین معتقدم آقای کریمی نیز از جمیع جهات با نام نیک و پرونده عالی خدمت کردند.

هیبت الله محسنی مقدم افزود: اولین اولویت توجه ویژه به کارکنان و همکارانم در این اداره کل بوده و شایسته سالاری و مبارز با فساد مبنای کارم خواهد بود.

وی تاکید کرد: امیدوارم در این سنگر خدمت، همکاران امور مالیاتی در راستای این ماموریت مهم همگام خواهند بود و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و درب اتاق بنده برای همگان باز خواهد بود.

در این آیین از زحمات سعید کریمی مدیرکل سابق امور مالیاتی استان تقدیر و هیبت الله محسنی مقدم به عنوان سرپرست این اداره کل در ایلام معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.