تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گردهمایی کارشناسان روابط عمومی:

روابط عمومی آیینه‌ی تمام نما و خروجی یک اداره است

روابط عمومی آیینه‌ی تمام نما و خروجی یک اداره است
/

 

نگاه اقتصاد- گردهمایی کارشناسان روابط عمومی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق مختلف استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام برگزار و مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی مدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این نشست حضور داشتند.

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان ایلام با حضور علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان شهر ایلام برگزار شد.

 

مسئولان روابط عمومی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام نیز در این گردهمایی حضور داشتند.

 

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این نشست اظهار داشت: به سختی کار روابط عمومی واقفم چراکه روابط عمومی درواقع ویترین و خروجی اداره و آیینه‌ی تمام‌نمای اداره به شمار می رود. روابط عمومی میتواند یک اداره را به حد اعلی برساند. کار روابط عمومی آنقدر ارزش دارد که بدون آن نمیتوان در عصر حاضر کار کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد: پویایی دستگاه وابسته به پویایی روابط عمومی است و اگر روابط عمومی پویا و فعال باشد دستگاه نیز پویا و فعال می شود. روابط عمومی در خط مقدم روشنگری و دفاع از اداره قرار دارد به همین دلیل نیز کار روابط عمومی یک کار حساس و بامسئولیت بالا می باشد.

 

درویشی گفت: یکی دیگر از رسالت های حوزه‌ی روابط عمومی بحث جهاد تبیین است و جهاد تبیین یکی از مواردش این است که در یک دستگاه برای جامعه‌ی مخاطب روشنگری صورت گیرد تا همگان به کارها و فعالیت های سازمان واقف شوند.

 

علی درویشی افزود: روابط عمومی باید علمی باشد و البته در عین علمی بودن توانایی در بیان و همچنین مهارت در قلم از ویژگی‌های اصلی روابط عمومی به شمار می رود. روابط عمومی باید قبل از مابقی بخش ها در جریان امور یک دستگاه قرار گیرد. بنده به کار روابط عمومی اعتقاد زیادی دارم و نقش آن را یک نقش تاثیرگذار میبینم.

 

درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان با اشاره به وظایف روابط عمومی برای پیشگیری از اتفاقات و حواشی گفت: روابط عمومی در درجه اول باید خوب ببیند و رصد کند و سپس خوب تحلیل کند و بعد از آن اقدام خود را برمبنای تحلیل صحیح عملیاتی، و مشاوره‌های صحیحی به مدیر و کارکنان دستگاه بدهد تا حواشی دستگاه‌ها به حداقل خود برسد.

 

مسعود احمدیان رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این گردهمایی با اشاره به برگزاری گردهمایی روسای ادارات روابط عمومی سراسر کشور مهم ترین برنامه های پیش روی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان را تشریح کرد و گفت: روابط عمومی یعنی تلاش آگاهانه، برنامه ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن تفاهم میان اداره و عموم افراد جامعه، خواه آنکه این افراد مخاطب خاص آن اداره باشند یا این که افکار عمومی تلقی شوند که به عنوان بخشی از اتفاقات و پویایی های جامعه اخبار مربوط به آن دستگاه را دنبال کنند.

 

مسعود احمدیان گفت: اقناع سازی هدف اول روابط عمومی است و کارشناسان این حوزه باید به خوبی به رسالت کاری خود آگاهی داشته باشند تا این وظیفه به بهترین شکل ممکن در جامعه نمود پیدا کند.

 

قرائت قرآن، خوانش سرود ملی، پخش کلیپ‌های گزارش اقدامات حوزه‌ی روابط عمومی و نیز اداره کل آموزش و پرورش استان، ارائه‌ی نقطه نظرات کارشناسان روابط عمومی شهرستان ها و مناطق از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

شایان ذکر است در این گردهمایی اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان با دعوت از استاد جبار قبادبیگی از پیشکسوتان عرصه‌ی روابط عمومی آموزش و پرورش کشور ضمن تجلیل از وی، زمینه‌ی استفاده از تجربیات ارزنده‌ی این فرهنگی پیشکسوت برای کارشناسان روابط عمومی شهرستان ها و مناطق را فراهم نمود.

 

گفتنی است که در پایان این گردهمایی با اهدای لوح سپاس از زحمات کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق مختلف استان ایلام تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.