تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت ۴G برخوردار خواهند/سرویس های جدید و متنوع بخشی از تکنولوژی روز دنیا ست

روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت ۴G برخوردار خواهند/سرویس های جدید و متنوع بخشی از تکنولوژی روز دنیا ست
نگاه اقتصاد - مدیر عامل مخابرات منطقه ایلام سرویس های جدید و متنوع را بخشی از تکنولوژی روز دنیا دانست و افزود: این راستا سرویس(اف تی تی اچ) با ظرفیت حدود دو هزار پرت در دستور واگذاری قرار دارد.

 

حشمت اسدی مدیر مخابرات منطقه ایلام خبر داد: سرویس های جدیدی برای مکمل در دست اقدام است که بخشی از انها واگذار شده و امسال بخشی دیگر در مناطق جدید ایجاد می شود.

وی افزود: قبل از پایان سال ۱۴۰۱ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان ایلام از اینترنت ۴G برخوردار خواهند شد.

 

اسدی تاکید کرد: برای دسترسی آسان تر و بهتر مردم به خدمات مخابراتی و توسعه زیر ساخت های ارتباطی-مخابراتی، منطقه ایلام در سه حوزه اساسی تلفن همراه اول، تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت خانگی adsl فعال است.

 

مدیر عامل مخابرات منطقه ایلام سرویس های جدید و متنوع را بخشی از تکنولوژی روز دنیا دانست و افزود: این راستا سرویس(اف تی تی اچ) با ظرفیت حدود دو هزار پرت در دستور واگذاری قرار دارد.

 

وی  ضمن اشاره به مهمترین برتری سرویس های جدید، افزود: در این بستر تلفن ثابت و اینترنت خانگی از بستر کابل مسی به فیبر نوری که پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیاست، منتقل می شود.

 

حشمت اسدی گفت: در شهر ایلام زیرساخت های لازم برای این سرویس های جدید از سال ۹۴ فراهم شده و در برنامه بعدی شهرستان دهلران نیز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

 

ایشان با اشاره به سرویس هایی که تا کنون در ایلام راه اندازی شده، افزود: این سرویس ها شامل (وی.دی. اس. ال) می باشد که با تجهیزات سخت افزاری پیشرفته تری متوسط سرعت بستر (ADSL) تا سرعت ۵٠ مگابایت، قابلیت افزایش دارد و با تأمین اعتبار و خرید تجهیزات تا پایان سال ظرفیت ۴۰۰ پورت در استان فراهم می شود.

 

مهندس اسدی در پایان گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ حدود۲۳٠ کیلومتر فیبر نوری جدید در مناطق محروم روستایی ایلام نصب شده است و هزینه اجرای هر کیلومتر فیبر نوری و خرید کابل حدود ۲٠٠ میلیون تومان است که این رقم از محل اعتبارات وزارت ارتباطات تأمین می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.