تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

معاون امور استان ها:

وزارت میراث‌فرهنگی آماده پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه گذاران است

وزارت میراث‌فرهنگی آماده پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه گذاران است
ایلام - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وزارتخانه برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های صنایع‌دستی، میراث فرهنگی، گردشگری و بومگردی آماده است.

 

جواد واحدی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اظهار داشت: این استان ظرفیت بالایی در زمینه صنایع‌دستی و گردشگری دارد که باید با تقویت زیرساخت‌ها این ظرفیت‌های، بالفعل شود.

وی افزود: ایلام یک گنجینه کامل از تاریخ و تمدن است که این پیشینه و سابقه تاریخی کهن آنچنان که باید در سطح کشور معرفی نشده است.

واحدی ادامه داد: ایلام به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه تاریخ و تمدن دیرینه است که باید به قطب گردشگری و صنایع‌دستی در کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برای شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های متنوع استان ایلام باید تبلیغات، بازاریابی و تقویت زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شود تا اشتغال‌زایی در استان رونق بگیرد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همجواری استان ایلام با کشور عراق اشاره کرد و یادآور شد: ایلام با توسعه زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری باید بتواند از ظرفیت استان‌های همسایه ایلام در عراق در جلب گردشگران عراقی بهره‌گیری کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اربعین و حضور گسترده زائران ایرانی و غیرایرانی در مرز مهران باید از این موقعیت به نفع استان ایلام استفاده کرد تا این زائران ایلام را در طول سال به عنوان مقصد گردشگری مذهبی و توریستی انتخاب کنند و ایلام به یک قطب گردشگری و صنایع‌دستی در کشور تبدیل شود.

واحدی از مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام خواست با فعال سازی ستاد سرمایه‌گذاری در استان شرایط را برای جذب و حضور گردشگران و فعالان حوزه‌ صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و بومگردی فراهم کند و وزارتخانه نیز در این راستا تسهیلات ارزان قیمت به این متقاضیان پرداخت می‌کند.

وی به ناشناخته بودن صنایع‌دستی تولیدی استان ایلام اشاره کرد و افزود: همچنین باید ایلام باتوجه به اینکه یک استان موفق در حوزه تولید باکیفیت و مرغوب صنایع‌دستی است، ضمن توسعه زیرساخت‌های صنایع‌دستی و حمایت از صنعتگران، در زمینه برندسازی این صنایع اقدام جدی صورت بگیرد.

واحدی از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام خواست تعامل خود را با مجموعه استانداری، نمایندگان ایلام مجلس شورای اسلامی، سایر دستگاه‌ها و مدیریت و برنامه‌ریزی بیشتر کند تا بتواند در جذب اعتبارات استانی موفق عمل کند.

همجواری با عراق فرصتی ارزنده برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ایلام است

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام هم گفت: همجواری با سه استان کشور عراق باتوجه به اشتراکات مذهبی، فرهنگی، قومی، پیوندهای ریشه‌دار خانوادگی و زبانی فرصتی ارزنده برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان ایلام را فراهم ساخته است.

ناصر نجفی اظهار داشت: گردشگری در استان ایلام نیازمند توجه جدی به مبحث زیرساخت‌ها از جمله ایجاد هتل‌های استاندارد است.

وی افزود: طرح‌های نیمه‌تمام استان نیازمند تزریق اعتبارات از سوی وزارتخانه است و استانداری نیز در حد توان برای تکمیل شدن این طرح‌ها همکاری خواهد کرد.

نجفی یادآور شد: باتوجه به اینکه ایلام کریدور عتبات‌عالیات و مشهد است، زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در استان ایلام به‌ویژه احداث هتل باید بیشتر مورد توجه وزارتخانه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در مبحث صنایع‌دستی کارگاه‌های فعال باید از لحاظ تزریق سرمایه و تسهیلات و نیز آموزش‌های لازم توسط اساتید خبره هر صنعت مورد حمایت قرار بگیرند.

این آیین باحضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد و فرزاد شریفی به عنوان مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جایگزین عبدالمالک شنبه‌زاده شد.

ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گمنام و بازدید از بازارچه صنایع دستی از دیگر برنامه های واحدی بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.