تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

تردد خودرو در جاده های ایلام ۲۹ درصد افزایش یافت

تردد خودرو در جاده های ایلام ۲۹ درصد افزایش یافت
ایلام - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: تردد خودروها در جاده های استان طی سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته است.

 

سید زاهدین چشمه خاور روز دوشنبه در گفت و گو با ما افزود: این مدت ۱۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۹ هزار خودرو در جاده های مختلف استان تردد کرده اند.

وی افزود: پرترددترین محور به ترتیب ایلام – چوار با ۶۵۶ هزار و ۵۴۶، ایوان – اسلام آباد ۵۶۷ هزار و ۷۲ و ایوان – چوار با ۵۴۳ هزار و ۹۷۹ تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام همچنین از افزایش ۳۴ درصدی تردد خودروهای سنگین در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: تعداد وسایل نقلیه سنگین یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۸۲ خودرو در جاده های استان تردد کرده اند.

چشمه خاور در خصوص جابجایی میزان کالا هم گفت: ۵۷۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جابجا شده است.

به گفته وی، این میزان حمل کالا توسط ۳۷ هزار و ۶۵۹ سرویس (بارنامه) جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: سالانه بیش از ۹۸ درصد جابجایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد که این بخش دارای قابلیت ها و امکانات گسترده ای در سطح کشور است.

چشمه خاور تاکید کرد: مردم می توانند از طریق شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و یا تلفن گویای ۱۴۱ شکایات خود را جهت پیگیری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام منعکس نمایند.

۵۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان ایلام فعال هستند، حدود هفت هزار راننده نیز در بخش حمل و نقل بار در استان ایلام مشغول کار هستند.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.