تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

گفتگو با دکتر وحید یونسی؛ سرپرست مرکز علمی کاربردی و مدیر مرکز رشد و نوآوری شرکت مهندسی و تحقیقاتی صنایع لاستیک:

دانشگاه علمی کاربردی صنایع لاستیک یک دانشگاه کارآفرین است

دانشگاه علمی کاربردی صنایع لاستیک یک دانشگاه کارآفرین است
نگاه اقتصاد

 

مرکز علمی کاربردی صنایع لاستیک تحت نظارت دانشگاه جامع و وزارت صمت و زیر مجموعه شرکت دانش بنیان مهندسی و تحقیقاتی صنایع لاستیک است، رشته هایی مانند مهندسی صنایع لاستیک، صنایع شیمیایی، ایمنی کار و محفاظت فنی، ایمنی سلامت و محیط زیست، مدیریت کسب و کار، حسابداری، لجستیک و زنجیره تامین در مقطع کاردانی، کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد صنایع لاستیک فعالیت دارد، این شرکت با برنامه ریزی دقیق و علمی روز به روز در حال رشد کیفی و کمی دانشجویان و اساتید خود می باشد.

لاستیک­‌ها، پلیمرهای هیدورکربنی هستند که در زندگی روزمره انسان­‌ها نیز نقش قابل توجهی دارند. بیش از نیمی از تولیدات لاستیک جهان در تولید تایر خودروهای سواری و سنگین به کار برده می­‌شود. علاوه بر آن، لاستیک در مصارف بهداشتی، الکتریکی و الکترونیکی، حمل و نقل، ساخت و ساز و سایر مصارف صنعتی مانند تولید کفش، تولید محفظه­‌ها و کانتینرهای بزرگ، کفپوش‌ها، مواد عایق و برخی موارد دیگر مورد استفاده قرار می­‌گیرند. از ویژگی برجسته لاستیک‌ها، مدول الاستیسیته پایین آنها است. همچنین مقاومت شیمیایی و سایشی و خاصیت عایق بودن آنها منجر به کاربردهای بسیاری در زمینه خوردگی می­‌گردد. مثلا لاستیک‌ها با اسید کلریدریک سازگارند و به همین دلیل لوله‌ها و تانک‌های فولادی با روکش لاستیکی سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در راستای آشنایی هرچه بیشتر با برنامه ها، رویکردها و چگونگی ارائه رشته های تحصیلی جدید در مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت تحقیقاتی و مهندسی صنایع لاستیک، همچنین آشنایی هر چه بیشتر با اقدامات و فعالیتهای انجام شده از سوی مدیریت جدید این دانشگاه، گفتگویی را با دکتر وحید یونسی که سوابق ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف اعم از کارآفرینی، مدرس دانشگاه، مشاور صنعت در حوزه های فناوری و نوآوری و کوچ نوآوری در کسب و کار و….را در رزومه خویش به ثبت رسانده اند ترتیب داده ایم که مشروح آن در ذیل از نظر مخاطبین گرامی خواهد گذشت:

 

 

☆ آقای دکتر یونسی با قدردانی از جنابعالی به جهت شرکت در این گفتگو در ابتدا شمه ای از سوابق و تجربیات به دست آمده در عرصه هایی که در آنها فعالیت داشته اید رابیان کنید.

_ اینجانب وحید یونسی، تحصیلات دانشگاهی را در مقطع کارشناسی شیمی کاربردی، کارشناسی ارشد شیمی آلی شروع کردم و به دلیل علاقه زیادی که به علم مدیریت داشتم دکتری در زمینه مدیریت کسب و کار ادامه دادم و در صنایع مختلف مانند، صنعت نفت، صنعت ساختمان، صنعت ریلی، صنعت خودرو، صنعت بیمه، آموزش، فناوری نانو از سال ۸۸ در سمت های مختلف از کارشناسی تا مدیریتی و مشاوره مدیریت بیشتر با رویکرد توسعه بازار، نوآوری، فناوری نانو و حوزه های دانش بنیان فعالیت داشته ام.

 

 

☆خلاصه‌ای از وضعیت مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت مهندسی وتحقیقاتی صنایع لاستیک را تشریح بفرمایید.

_ مرکز علمی کاربردی صنایع لاستیک تحت نظارت دانشگاه جامع و وزارت صمت و زیر مجموعه شرکت دانش بنیان مهندسی و تحقیقاتی صنایع لاستیک است که سهام داران این شرکت، شرکت های بزرگ تایر و لاستیک سازی ایران هستند و با ماموریت آموزشی، تحقیقاتی و نوآوری لاستیک و صنایع وابسته، که بیش از۱۰سال قدمت داشته و در رشته هایی مانند مهندسی صنایع لاستیک، صنایع شیمیایی، ایمنی کار و محفاظت فنی، ایمنی سلامت و محیط زیست، مدیریت کسب و کار، حسابداری، لجستیک و زنجیره تامین در مقطع کاردانی، کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد صنایع لاستیک تعداد زیادی دانشجو جذب و فارغ التحصیل شده اند به طوری که با برنامه ریزی دقیق و علمی روز به روز در حال رشد کیفی و کمی دانشجویان و اساتید می باشیم.

 

 

☆ در زمینه جذب دانشجو چه اقداماتی انجام داده اید؟

_ در این رابطه باید بگویم که به زودی در رشته های جدید مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در شاخه های مختلف مدیریتی، تجارت الکترونیک، شاخه های مختلف بیمه، تجاری سازی فناوری، مالی و مالیاتی، امور گمرکی و … دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

 

 

☆ برنامه های جنابعالی به عنوان مدیریت جدید این دانشگاه ومدیرمرکز رشد ونوآوری صنایع لاستیک به عنوان چشم اندازهای پیش رو چگونه خواهد بود؟

_ با برنامه ریزی و هدف گذاری دقیقی که داریم، به امید خدا با افزایش تعداد رشته ها و دانشجویان قصد داریم هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی که دانشگاه کارآفرین هست را بیش از پیش محقق کنیم، برخی از دانشجویان علمی کاربردی ایده های بسیار خوبی دارند که نیاز به مشاوره و توسعه ایده های خود از تولید محصول تا تجاری سازی آن دارند که ما به کمک اساتید خود تلاش می کنیم از ایده ها و طرح های جدید حمایت کنیم. در قالب مرکز رشد و نوآوری و امکانات بسیار خوبی که داریم، برنامه داریم قطب تخصصی نوآوری صنعت لاستیک در کشور باشیم به طوری که بتوانیم به تمامی شرکت های تایر و قطعه ساز لاستیک خدمات نوآوری و توسعه محصولات نوآورانه ارائه بدهیم و شرکت های خلاق و دانش بنیان لاستیک و صنایع وابسته را در مرکز رشد و نوآوری خود مستقر و حمایت کنیم تا بتوانیم نیازهای فناورانه شرکت های وابسته را تامین کنیم.

 

 

☆ مزایا و دستاوردهای مرکز علمی کاربردی صنایع لاستیک را عنوان نمایید.

_ یکی از بزرگ ترین مزایای مرکز علمی کاربردی صنایع لاستیک ارتباط مستقیم شرکت های تایرسازی و قطعه ساز بزرگ با این مرکز می باشد و حتی در بحث اشتغال ما می توانیم‌ فارغ التحصیلان این مرکز را به این شرکت ها جهت همکاری معرفی نماییم. امکانات بسیار خوب آموزشی، ورزشی، کتابخانه، سالن همایش، مرکز رشد و نوآوری، آزمایشگاههای مجهز مورد تایید اداره استاندارد و عضو شبکه آزمایشگاهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دیگر مزایای این مرکز می باشد که در حال توسعه نیز می باشیم.

 

 

☆ در پایان چنانچه مطلب خاصی دارید بیان کنید:

_ در پایان از جنابعالی و همکاران محترم شما که زحمت تهیه این مصاحبه را کشیدند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم با تلاش و کوشش بتوانیم همیشه ایرانی سرافراز و سربلند داشته باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.