تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

نماینده مجلس: زیرگذر صالح آباد پایان امسال به بهره برداری می رسد

نماینده مجلس: زیرگذر صالح آباد پایان امسال به بهره برداری می رسد
ایلام - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر زیرگذر غیر مسطح صالح آباد تا اربعین آماده می‌شود و مسیر روگذر آن نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم ایلام در مجلس، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در بازدید از پروژه‌های راهسازی محور ایلام – مهران اظهار داشت: ایلام شاهراه اربعین و دروازه اصلی ورود زائرین به عتبات عالیات است و ارائه خدمات شایسته و در خور شان زوار عتبات عالیات مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌باشد. وی افزود: مسیر اصلی اربعین اگر چه در استان ایلام قرار دارد، اما یک مسیر ملی و حتی بین المللی است و این مهم یک فرصت مناسب برای توسعه استان است، اما بارها تاکید شده که این فرصت نباید برای تردد مردم استان ایلام چه تردد هوایی و چه تردد جاده ای محدودیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: از هر طریق پیگیر جذب اعتبار برای پروژه های راهسازی استان از جمله محور ایلام – مهران هستیم و لازم می‌دانم از تلاش‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران این مجموعه که همیشه پای کار هستند و همچنین پیمانکاران بومی استان که با وجود مطالبات به فعالیت راهسازی خود ادامه می‌دهند قدردانی نمایم و امیدوارم هر چه زودتر شاهد تکمیل و بهره برداری از تمام مسیر ایلام به مهران باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام نیز در این بازدید گفت: در محور ایلام – مهران، تونلِ کیلومتر پنج به طول ۸۴۰ متر در دست احداث می‌باشد که حفاری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول کف کنی و تراشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل و تسطیح مسیر برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

بهادری افزود: تونل کیلومتر پنج تا تونل دوم راه کربلا، چهار خطه کردن پل بزرگ این مسیر تا اربعین، اجرای عملیات لاینینگ پیمانکار در تونل دوم راه کربلا و آماده سازی مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری در ایام اربعین از جمله کارهای در دست اقدام محور ایلام – مهران است که موجب تسهیل در تردد زائرین عتبات عالیات خواهند شد.

وی ادامه داد: تلاش راه و شهرسازی استان ومشاورین و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام – مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه‌ها نیز برای عبور اضطراری ساماندهی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه اظهار داشت: ۶ کیلومتر (۲ کیلومتر محدوده تقاطع روستای چم آب و چهار کیلومتر محدوده روستای بانروشان) هم اکنون در حال اجرای آسفالت است و تا اربعین این ۶ کیلومتر به صورت‌ بزرگراه تکمیل شده و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

بهادری در ادامه به ۲۰ کیلومتر عملیات آسفالت مسیر احداث شده قبلی اشاره کرد و افزود: لایه دوم آسفالت این ۲۰ کیلومتر در دست اجرا می‌باشد و تا اربعین به اتمام خواهد رسید و همچنین با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ منطقه کنجانچم نقاط پر حادثه و پیچ‌های خطرناک این منطقه حذف خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.