تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹

رییس جمهور: اولویت دولت در کردستان استفاده از نیروهای بومی توانمند است

رییس جمهور: اولویت دولت در کردستان استفاده از نیروهای بومی توانمند است
سنندج- رییس جمهور با بیان اینکه اولویت دولت در کردستان استفاده از نیروهای بومی توانمند است، گفت: حتما باید در استان از نیروهای فرهیخته، تحصیلکرده، دغدغه‌مند و کسانی که غم مردم دارند، استفاده شود.

 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار با اقشار مختلف مردم کردستان در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج اظهار داشت: امروز بومی گزینی یک اولویت است و نیروی کارآمد استان باید بکارگیری شود و سیاست دولت هم استفاده از نیروهای جوان کارآمد و اتقلابی دغدغه مند در همه عرصه ها است.

وی اضافه کرد: اگر نیرویی در هر اداره یا سازمانی، انگیزه لازم را ندارد، تحول گرا نیست و کار امروز را به فردا می اندازد روابط ناسالم را به روابط سالم اداری ترجیح می‌دهد، حتما باید حذف شود و از نیروی کارآمد استفاده شود.

رییس جمهور تاکید کرد: امروز امور اداری و کار مردم به ساعت و لحظه انجام می‌شود و عدالت اداری نیز اینگونه ایجاب می‌کند و توقع بجایی است که دولتمردان در همین راستا فعالیت کنند.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: امروز از نظر سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به بلوغ رسیده‌ایم و نارسایی‌ها نباید مردم را رنج دهد و اراده دولت و مسوولان نیز همین است.

وی با بیان اینکه هر گره ای از مشکلات مردم باز شود خواست دولت است، افزود: در این استان استفاده از نظرات و دیدگاه های همه اقشار و فرهیختگان مورد تاکید دولت است و استاندار حلقه های مشترکی از نخبگان و نیروهای انقلابی تشکیل دهد و این امر مورد توجه باشد.

رییس جمهور به عقب ماندگی و عدم اجرای عدالت در بخشی حوزه ها در گذشته در استان اشاره داشت و ادامه داد: اگر مسوولان در گذشته به این مولفه ها توجه می کردند، وضع متفاوت بود.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: باید به داشته های خود تکیه کنیم و چشممان به غرب و لبخند بیگانگان نباشد و با استفاده از جوانان برومند و توانمند کشور، به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

اقوام فرصت هستند
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش وجود اقوام را یک فرصت دانست و ادامه داد اقوام برای جامعه ما فرصت تلقی می شوند و مردم این خطه یعنی کردستان، مردمانی هستند که در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

رییس جمهور تاکید کرد: از کردستان چه بگویم که جز رشادت، شجاعت و ایستادگی و حفظ مرزها و ایستادگی در برابر ضد انقلاب و دشمن، چیزی نمی توانم بگویم، استانی که پنج هزار شهید و بیش از ۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده اند.

آیت الله رئیسی بزرگان کردستان را نه فقط برای استان بلکه افتخار کشور دانست و ادامه داد: کردستان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه دامداری، کشاورزی، گردشگری و اقتصادی است.

وی تاکید کرد: مراکز تولیدی و صنعتی، امروز در یک جبهه فعالیت دارند و در واقع سربازان عرصه اقتصاد در برابر دشمن هستند و ما مصمم هستیم که در این میدان دشمن را مایوس کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر تلاش در عرصه اقتصاد دیجیتال با استفاده از فرهیختگان، اضافه کرد: با توجه دولت به کارآفرینان و سرمایه گذاران و فعالان عرصه اقتصاد، می توان برای رونق و پشیرفت گام برداشت.

آیت الله رئیسی مرز را یک فرصت و نه تهدید برای رشد و توسعه تجاری و اقتصادی توصیف کرد و افزود: فعال بودن بازارچه های مرزی، زمینه کولبری را از بین می برد و هرچه این بازارچه ها فعال باشند، شاهد فعالیت جوانان در عرصه تجارت و سود حلال خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت توسعه بازارچه های مرزی و افزایش تجارت و صادرات است، اظهار داشت: مرز فرصت بسیار خوبی برای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که باید از آن به درستی بهره برد، ضمن اینکه رشد اقتصادی در گرو همین افزایش سرمایه گذاری و بهره وری است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نیروهای تحصیلکرده بیکار خانواده ها و دولت را رنج می دهد، ادامه داد: مشارکت مردم و دولت و بخش خصوصی و تعاونی ها می تواند بیکاری را کاهش دهد و زمینه اشتغال زایی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: تصمیم جدی دولت و مدیران این است که نرخ بیکاری در کردستان باید متفاوت شود، یعنی اشتغال ایجاد شده و بیکاری سیر نزولی به خود بگیرد.

رییس جمهور اظهار داشت: راه روشن است و ما در کشور در حوزه اصلاحات اقتصادی چند کار را در پیش رو داریم و اولین کار این است که رانت و فساد و روابط ناسالم اداری را با قوت از بین ببریم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه روابط ناسالم اقتصادی امنیت اقتصادی را از بین می برد، افزود: امروز برنامه ما مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است و مصمم هستیم در این رابطه با قدرت قدم برداریم.

وی با تاکید بر این نکته که فقر زبینده کشور و کردستان نیست، اضافه کرد: باید از فرصت های موجود، در جهت منافع مردم گام بردایم و لو اینکه برخی گروه و افرادی خاص از این اقدامات ناراحت شوند.

رییس جمهور وجود امنیت، وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف، وجود مردم همیشه در صحنه کشور به ویژه کردستان را از مهمترین مزیت های استان کردستان دانست.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به تلاش دمشن برای ممانعت از پیشرفت هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: با این وجود، بیشترین پیشرفت ما در حوزه صنایع هسته ای بوده و این مهم همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: بارها گفته ایم که دنبال بمب هسته ای نیستیم اما با وجود اعمال تحریم های سنگین در حوزه فناوری هسته ای پشیرفت های زیادی داشته ایم.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس دفتر رییس جمهور، مشاور رییس جمهور در امور مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.