تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

به بهانه‌ی تهدید به خودکشی دو کارگر ساختمانی/این راهش نیست!

به بهانه‌ی تهدید به خودکشی دو کارگر ساختمانی/این راهش نیست!
.

 

🔹سایت ویرا- علیرضا فاضلی -پس از کسب اطلاع از یک مورد خودکشی در یک ساختمان در حال ساخت واقع در حوالی میدان فاتحان میمک شهر ایلام توسط منبع خبری ،بلافاصله خبرنگار ویرا در محل این رویداد حاضر شد.

🔹دو کارگر ساختمانی که از پیمانکار پروژه ناامید شده بودند وی را تهدید به خودکشی کردند و با حضور در بالای ستون‌های همان ساختمان نیمه‌کاره شهروندان را در شوک بزرگی فرو بردند.

🔹باید پرسید چه عاملی باعث شده است که دو کارگر ساختمانی پس از آنکه از دریافت مطالبات معوق خود ناامید شدند اقدام به تهدید به خودکشی نمایند؟

🔸مگر فاصله‌ی این ساختمان با دادسرای ایلام جهت شکایت از پیمانکار مربوطه چند متر بود؟ پیگیری از مبادی قانونی ولو طولانی‌مدت بهتر است یا تهدید به خودکشی در ملاعام؟

🔹ترس و‌ وحشت نوجوانان و‌ کودکانی که این صحنه‌ی غریب اما آشنا در استان ایلام را نظاره‌گر بودند فراگرفته بود و لحظاتی که یکی از این کارگران قصد خودکشی داشت با فریادهای بلند او را از این اقدام نادرست برحذر داشتند؟

🔹پیمانکار مربوطه چرا باید اجازه دهد کارد به استخوان کارگران که یکی از آن‌ها میانسال بود برسد و بعد مطالبات آنها را پرداخت نماید؟

🔹🔹اما نکته‌ی مهم

🔸حضور به موقع اورژانس اجتماعی و آتش‌نشانی در این موضوع بسیار حائز اهمیت بود و روان‌شناس اورژانس اجتماعی با این افراد به سخن گفتن پرداخت و تا حدودی توانست این دو کارگر را از خودکشی منع نماید.

🔹پس از دقایقی از این تهدید به خودکشی، امیری‌مقدم معاون دادستان ایلام در این ساختمان درحال ساخت حاضر شد و با قول پیگیری مطالبات آنها این دو کارگر را مجاب به پایین آمدن از ستون‌های در حال ساخت نمود و موضوع ختم به خیر شد.

🔹باید اذعان داشت در میان شهروندانی که در اطراف این ساختمان و میدان فاتحان میمک جمع شده بودند و نظاره‌گر این رخداد نامبارک بودند تعدادی از آنها با جملات“دیره وقت نداریم خودتو بنداز پایین”، “اگه بیفتی نمی‌میری”، “طلبت چقد هست خودم پرداخت کنم”، “دروغ میگید شما نمی‌خواهید خودکشی کنید” و… قصد مزاح داشتند اما عادی‌‌‌سازی خودکشی در شهر ایلام را نشان دادند که امیدواریم سعه‌ی صدر و آستانه‌ی تحمل در نزد ایلامیان بیش از پیش افزایش یابد.

🔹این موضوع هرچند با وساطت دادستانی و آتش‌نشانی و شهروندان ختم به خیر شد اما چنانچه از امروز هر کس مطالبه‌ی معوقی داشت پیمانکار یا اداره‌ای را به خودکشی تهدید نماید دیگر سنگ ر‌و سنگ بند نمی‌شود و بایستی دستگاه‌های متولی در خصوص افزایش تاب‌آ‌وری و آستانه‌ی تحمل بیشتر کار کنند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ویرا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.