تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

۱۷ هزار معلول ایلامی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند

۱۷ هزار معلول ایلامی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند
ایلام - مدیرکل بهزیستی ایلام کنترل و کاهش معلول زایی را از مهمترین اهداف این سازمان دانست و گفت: ۱۷ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند.

 

حسین نورعلیوند در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر ایلام در مصلی امام خمینی (ره) افزود: مردمی سازی و شفافیت از اولویت های اصلی این سازمان در خدمات دهی به جامعه هدف و مخاطبان این سازمان است، این رویکرد با هدف جلب بیش از پیش اعتماد مردم به این سازمان انجام و در دستور کار مستمر مجموعه بهزیستی قرار دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش موسس سازمان بهزیستی و تبریک هفته بهزیستی به عموم کارکنان، جامعه هدف و شرکای اجتماعی این سازمان ادامه داد: بهزیستی از سازمان های مولود انقلاب اسلامی بوده که از یک سازمان حمایتی صرف امروز به مجموعه ای حمایتی، تخصصی تبدیل و ماموریت‌هایش گسترده تر شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام، خدمات این سازمان را در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و درمان اعتیاد و اشتغال و مسکن و موسسه های خیریه عنوان و جامعه هدف بهزیستی را شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابان، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و مصرف کنندگان مواد مخدر اعلام‌ کرد.

نورعلیوند، پوشش بیمه تامین اجتماعی ۲ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار، پرداخت مستمری ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دوقلو به بالا، ارایه خدمات مددکاری اورژانس اجتماعی به بیش از هشت هزار مراجعه کننده و ساماندهی ۲۱۰ کودک کار را از جمله خدمات ارایه شده در حوزه امور اجتماعی این اداره کل در طول سال گذشته عنوان کرد.

وی کنترل و کاهش معلول زایی را از مهمترین اهداف این سازمان اعلام و ادامه داد: در این زمینه بهزیستی با انجام مشاوره های ژنتیک پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری ویژه خانواده های دارای فرزند معلول سعی در کنترل تولد نوزادان معلول داشته که در این زمینه در طول سال گذشته در مجموع ۲۲ میلیارد ریال هزینه انجام‌ آزمایش ژنتیک به این خانواده ها پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، با توجه به خدمات تخصصی که در زمینه پیشگیری از معلولیت انجام گرفته درصد بالایی از معلول زایی کنترل و عمده معلولیت‌ها اکنون به دلایل حوادث رانندگی و طبیعی اتفاق می افتد.

نورعلیوند با اشاره به حمایت بهزیستی از ۱۷ هزار معلول گفت: از این شمار بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیازمند خدمات توانبخشی بوده که با توجه به محدودیتهای اعتباری نیازمند حمایت افراد خیر و نیکوکار هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۶ مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان در ایلام که ۳۲۲ نفر در آنها نگهداری می شوند، افزود: خوشبختانه با توجه به بافت سنتی استان عمده سالمندان و معلولان در نزد خانواده ها نگهداری که در این زمینه بهزیستی از طریق پرداخت مستمری و سایر خدمات از آنها حمایت می کند.

وی ایجاد مراکز حرفه آموزی با هدف توانمندسازی جامعه هدف، پرداخت هزینه تحصیلی، صدور رایگان انشعاب آب، برق و گاز، فعالیت شبانه روزی اورژانس اجتماعی، خدمات دهی خط تلفنی مشاوره ۱۴۸۰، ارایه اموزش های خانواده، فعالیت خط ملی اعتیاد و مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد.

به گفته نورعلیوند، این سازمان به منظور پوشش هرچه بیشتر و بهره مندی مردم از خدمات بهزیستی با ایجاد مراکز مثبت زندگی در محلات و طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خدماتش را گسترده تر کرده است.

 

مستمری مددجویان با پرداخت تسهیلات اشتغال قطع نمی شود

وی به خدمات این سازمان در حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: این خدمات از طریق اعتبارهای تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت و سال گذشته ۷۰۰ فقره تسهیلات به جامعه هدف پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: بر اساس رویکرد جدید بهزیستی و به منظور تشویق مددجویان به اشتغالزایی، چنانچه تسهیلات اشتغال به انها پرداخت شود مستمری شان همچنان برقرار خواهد بود.

نورعلیوند در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان به عنوان ستون اصلی نظام در صیانت از جمهوری اسلامی گفت: عملکرد و فعالیت این نهاد مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی با اشاره به هجمه های استکبار جهانی علیه این نهاد تاکید کرد: این امر بیانگر اینست که این نهاد توانسته به خوبی به وظایفش عمل و کارکنان ان متعهد و پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.