تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱

استاندار ایلام از عملکرد بانک‌ها در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ انتقاد کرد

استاندار ایلام از عملکرد بانک‌ها در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ انتقاد کرد
ایلام- استاندار ایلام گفت: عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ رضایت بخش نیست.

 

حسن بهرام نیا عصر روز یکشنبه در نشست تبصره ۱۸ قانون بودجه اظهار داشت: در راستای منافع مردم با کسی تعارف نداریم؛ اکنون تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، فرصتی برای حفظ و ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع تولیدی در بخش‌های مختلف است که باید به بهترین نحو ممکن از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: دستگاه هایی که طرح های مربوط به تبصره ۱۸ را به بانک ها معرفی می کنند موظفند هر دو هفته یکبار افراد معرفی شده را فراخوان کرده و مراحل بعدی را چه بصورت تلفنی و چه حضوری پیگیری کنند.

استاندار ایلام گفت: امیدواریم در جلسه آینده، بانک ها با عملکرد ضعیف، تلاش کنند عملکرد خود را به حدقابل قبولی برسانند و شاهد اخبار خوب در این حوزه باشیم.

بهرام نیا تاکید کرد: در این زمینه هیچ گونه قصور و کوتاهی در جذب و اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ پذیرفتنی نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه در مجموع عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، متوسط ارزیابی می شود، گفت: این عملکرد قابل رضایت نیست و امیدواریم در فرصت محدود باقی مانده، این مسیر به سمت مثبت شدن پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گفتنی است که در این نشست استاندار ایلام در حمایت آشکار از بخش تولید و جهت شفاف سازی عملکرد بانک‌ها با برخی از متقاضیان دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ تماس تلفنی برقرار کرد و دستورات صریح را در خصوص رفع موانع پیش رو صادر کرد.

به گزارش ایرنا، تسهیلات تبصره ۱۸ از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان ها است .

براین اساس در تبصره ۱۸ بحث ایجاد اشتغال مطرح است و باید از این محل ۱۱ هزار شغل تامین شود و نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۲ درصد لحاظ شده است. بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ ، پست بانک، توسعه تعاون، ملی و آینده هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.