تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

برگزاری کلاس های مشاوره و غربالگری ژنتیک/ باعث کم شدن آمار معلول زایی مادر زادی

برگزاری کلاس های مشاوره و غربالگری ژنتیک/  باعث کم شدن آمار معلول زایی مادر  زادی
.

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور معاونین ایشان برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امان موسی کاظم(ع) و گرامیداشت هفته بهزیستی گفت: ۲۵ تیر به نام سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است و این امر نشان از اهمیت رسالت خطیر سازمان بهزیستی دارد.

نورعلیوند با اشاره به اهمیت رسانه و ارتباطات افزود: هر کشوری که توانسته با رسانه ها همگام و همراه باشد از کشور های توسعه یافته محسوب می شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت رسانه در نگاه مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر من رهبر نبودم رئیس فضای مجازی بودم این امر نشان جایگاه بالای رسانه و فضای مجازی دارد و در جای دیگر فضای مجازی را به عنوان میدان مبارزه معرفی می کند و می فرمایند مبارزه همواره خواهد بود.

ایشان در ادامه به خدمات و عملکرد سازمان بهزیستی به جامعه هدف اشاره داشت و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۵۱۲ آموزش پیش از ازدواج در مراکز مشاوره بهزیستی ایلام ثبت شده است و مهمترین رویکرد های سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده ها، شامل، آموزش پیشگیری از طلاق، خودکشی، آسیب های اجتماعی،معلولیت زایی و آموزش های پیش از ازدواج دانست.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام ادامه داد: تعداد ماموریت های تعریف شده برای بهزیستی گسترده است و این سازمان به عنوان یک دستگاه تخصصی و حمایتی مطابق دستورالعمل های سازمانی عمل می کند.

وی به افزایش ۴۷ درصدی اعتبار مسکن معلولان ایلام اشاره داشت و افزود:افزایش اعتبارات احداث مسکن برای معلولان در سال جاری ۴۷ درصد است و ساخت ۶۲ واحد مسکونی برای خانواده های دارای ۲ معلول توسط یک فرد خیر و با همکاری و مشارکت بهزیستی در دست اقدام است، در حال حاضر در استان ۱۰۳ خانواده دارای معلول فاقد مسکن زندگی می کنند.

نورعلیوند در ادامه سخنان خود به کم شدن امار معلول زایی مادر زادی اشاره داشت و گفت: به علت برگزاری کلاس های مشاوره و غربالگری ژنتیک در طرح رصد معلولیت ها، این آمار بسیار کمتر شده عمده معلولیت ها ناشی از حوادث و سوانح است، بعد از تولد نیز غربالگری بینایی و شنوایی نیز انجام می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: طبق قانون جامع استخدام معلولان در دستگاه های دولتی که ضمانت اجرایی نیز دارد همه دستگاه های دولتی باید سه درصد از استخدامی ها را به معلولان اختصاص دهند، برخی ادارات همانند آموزش و پرورش ، منابع طبیعی و آبخیزداری آن را انجام داده اند، در سال گذشته ۱۸ نفر دارای معلولیت استخدام شدند.

وی در مورد مسکن ۱۷۶ واحدی مددجویان بهزیستی هم تاکید کرد: این مساله مربوط به مسکن مهر دولت نهم و دهم بود که روند ساخت آن با مشکلات و موانعی همراه شد و با پیگیری های جدی اکنون بیش از پنج هزار متر زمین برای این خانواده ها مشخص و روند احداث این پروژه بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال در حال پیگیری است.

نورعلیوند در ادامه افزود: ۱۲۵ خانواده در انتظار فرزندخواندگی هستند و تعداد کودکان زیر پنج سال شیرخوارگاه ایلام پنج نفر است، برخی از این خانواده ها برای دریافت فرزندخواندگی به دیگر استان ها ارجاع می شوند.

ایشان در بخشی از سخنان خود به ساماندهی ۲۰۰ کودک کار در ایلام اشاره کرد و اضافه کرد:۱۲۳ نفر کودک کار به تازگی در استان شناسایی شده و بیش از ۲۰۰ کودک کار شناسایی شده قبلی نیز ساماندهی شده اند، در مورد متکدیان هم بیشتر این افراد غیربومی و از استان های دیگر هستند که با همکاری دیگر دستگاه های متولی این افراد شناسایی می شوند.

مدیر کل بهزیستی در پایان سخنان خود گفت: پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی چون طلاق، خودکشی، اعتیاد و تکدی گری تنها بر عهده سازمان بهزیستی نیست و این سازمان به عنوان یکی از دستگاه های عضو با اجرای کارگاه های آموزشی و فرهنگی برای جامعه هدف خدمت رسانی می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.