تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

درآمد مالیاتی ۱۰۰ شرکت فعال به ایلام باز می گردد

درآمد مالیاتی ۱۰۰ شرکت فعال به ایلام باز می گردد
ایلام - رییس شورای عالی مالیاتی از فراهم شدن زمینه بازگشت درآمدهای مالیاتی بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در ایلام به حساب این استان خبر داد.

 

محمد مسیحی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: مالیات بهترین ابزار تامین مالی دولت ها در مقابل شیوه های دیگری همچون فروش دارایی های زوال پذیر نفتی ، چاپ اسکناس و استقراض های مستمر است.

وی افزود: اگر دولت ها با فروش دارایی های زوال ناپذیر همچون مالیات کشور را اداره می کردند آثار وضعی آن در سطح جوامع بسیار کمتر بوده و بهره وری امور نیز افزایش پیدا می کرد.

رییس شورای عالی مالیاتی با اشاره به اینکه مالیات پرداختی بلاعوض و به نوعی اجباری است و در دنیا آنرا به عنوان هزینه اجتماعی قلمداد می کنند، یادآور شد: این مقوله در ایران با توجه به وابستگی به درآمدهای نفتی هنوز به عنوان یک زیان اجتماعی شناخته می شود که نیازمند بازنگری اساسی از سوی مردم و مسوولان است.

مسیحی تاکید کرد: مدیریت مالیاتی موثر فرآیندی پیچیده و سخت است و در حوزه سیاست گذاری و اجرا باید با تدبیر عملیاتی شود تا تمکین داوطلبانه در عموم مودیان را شاهد باشیم.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی و همچنین آثار زیابنبار شیوع کرونا در جهان نقش درآمدهای مالیاتی پایدار را در کشورمان برای گذار از این مرحله بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

رییس شورای عالی مالیاتی اضافه کرد: دولت های مختلف در کشورمان با مسئله کسری بودجه همواره مواجه بوده اند و برای کم کردن آثار زیانبار اقتصادی آن توجه به نظام مالیاتی به عنوان یک راهکار مورد قبول از سوی کارشناسان باید در راس امور قرار گیرد چراکه مالیات قدرت ذاتی دولت ها محسوب می شود.

مسیحی یکی از برنامه های دولت سیزدهم را هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در مناطق و بویژه استان های محروم و کمتر برخوردار برشمرد و اظهار داشت: پرونده بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در استان برای بازگشت مالیات آن به ایلام مشخص شده و درآمدهای ناشی از آن صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری ها خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال از این محل صرف کمک به شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام شد و پیش بینی می شود در چهار ماه ابتدایی سال جاری نیز ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر از این محل به استان اختصاص یابد.

سرپرست سابق امور مالیاتی ایلام نیز در این نشست گفت: پارسال ۱۹ هزار و ۶۰۰ اظهار نامه مالیاتی در استان صورت گرفت که با عبور از شیوه های سنتی و هوشمندسازی فرآیندها این تعداد به ۳۲ هزار اظهارنامه در سال جاری افزایش یافته است.

هیبت اله محسنی مقدم تاکید کرد: شناسایی ۱۲ هزار مودی مالیاتی جدید نیز از دیگر توفیقات امور مالیاتی استان در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت پرداخت مالیات در این تعداد پرونده یادآور شد: میزان مالیات پرداختی ۷۱ درصد این تعداد صفر بوده و ۸۶۹ مورد نیز بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

سرپرست سابق امور مالیاتی ایلام همچنین از افزایش ۳۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان خبر داد و اضافه کرد: طی سه ماه ابتدایی امسال میزان وصول درآمدهای مالیاتی ۱۰۷ درصد افزایش یافته است.

محسنی مقدم گفت: ۳۰۴ پرونده پیمانکاری در استان ایلام شناسایی شده و در این زمینه ۳۰۶ میلیارد تومان از محل مالیات و ۱۵۳ میلیارد تومان نیز از محل عوارض ارزش افزوده به استان تعلق می گیرد.

وی با اشاره به پرونده مالیاتی شرکت سروک آذر تاکید کرد: امیدواریم با پیگیری های مسوولان استان از این محل نیز درآمد مناسبی نصیب استان ایلام شود.

در پایان این مراسم با تقدیر از تلاش های هیبت اله محسنی مقدم ، غلامرضا جنتی به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی استان ایلام معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.