تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲

وزیر کشور:

۴۵۰۰ پروژه روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

۴۵۰۰ پروژه روستایی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
قم - وزیر کشور با بیان اینکه که مساله استخدامی دهیاران کشور در دستور کار وزارت کشور قرار دارد، گفت: طی هفته دولت بیش از ۴۵۰۰ پروژه روستایی به بهره برداری می رسد.

 

احمد وحیدی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری که با حضور وزیر کشور در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه در الگوی رشد اقتصادی ما باید به دنبال الگوی بومی و متناسب بافرهنگ خود باشیم، اظهار داشت: در الگوی رشد اقتصادی روستاها دارای اهمیت بالایی هستند و تلاش بر این است که نقاط ضعف روستاها به‌صورت مستمر شناسایی و رفع و نقاط قوت تقویت شود.

وی اهمیت روستاها را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: اصالت‌های عمیق اسلامی، بومی، اجتماعی، روابط و سنتی در روستاها وجود دارد که در شهرها اثر چندانی از آن نیست، الگوی رشد و پیشرفت ایرانی-اسلامی الگویی همه‌جانبه و فقط مباحث اقتصادی را شامل نمی‌شود.

وحیدی با اشاره به مشکل مسکن و اشتغال در کلان‌شهرها، اظهار داشت: نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت در شهری مانند تهران و سایر کلان‌شهرها را داشت و در عوض باید به دنبال افزایش جمعیت روستایی باشیم.

وحیدی اهمیت فرزند آوری را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: سیاست‌های حمایت از خانواده و ازدیاد نسل باید باقدرت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: احساس امید به آینده،نشاط و تمسک به ارزش‌های اسلامی زیرساخت‌های اساسی رشد و توسعه همه‌جانبه روستاهای کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هدف نهایی تمام الگوهای رشد باید منجر به تربیت انسان معنویت خواه و کمال‌گرا باشد، اظهار داشت: در کنار این الگوی رشد اقتصادی و توسعه نیز

وزیر کشور ادامه داد: مناسبات کنونی جهان به نحوی طراحی‌شده که افراد ثروتمندتر دارای قدرت نفوذ و ارزش اجتماعی بالاتری هستند؛ هلدینگ های بزرگ و به‌ظاهر مستقل نیز بدون پایبندی به مقررات و قوانین اقتصاد جهانی نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

وحیدی با تاکید دوباره بر پیوند خوردن اقتصاد جهانی به قوانین و مقررات حاکم بر آن، اضافه کرد: مساله برجام نشان داد که کشورهای اروپایی به خاطر گره خوردن به پیوندهای اقتصاد جهانی نمی‌توانستند به‌صورت مستقل اقدامی کنند و حتی به شرکت‌های تحت امر خود نیز قدرت تحکم نداشتند.

وزیر کشور بابیان اینکه سیاست بازگشت به روستا و مهاجرت معکوس بدون توسعه روستاها امکان‌پذیر نیست، گفت: از ۹۰ هزار سکونتگاه روستایی کشور کمتر از ۶۰ درصد از آن‌ها به‌صورت کامل خالی از سکنه شده است.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی ویژه فرمانداران،مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.